اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

عفو بین‌الملل: کار خبرنگاری در مصر عمل مجرمانه محسوب می‌شود

سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از دولت مصر، گفت که با روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی، تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی تحت کنترل شدید دولت در آمده‌اند.

عفو بین‌الملل: کار خبرنگاری در مصر عمل مجرمانه محسوب می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌الملل امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای به انتقاد شدید از بازداشت خبرنگاران در مصر پرداخت و دولت السیسی را سرکوبگر توصیف کرد.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، در گزارش این سازمان بین‌المللی آمده است که «زندان به تحریریه جدید خبرنگاران در مصر تبدیل شده است.» و اینکه چطور کار خبرنگاری در این کشور پس از روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی یک عمل مجرمانه قلمداد می‌شود.

عفو بین‌الملل تأکید کرد که السیسی از زمان حکمرانی بر مصر با «مشت آهنین» تسلط خود را بر این کشور کامل و آزادی بیان و معارضان را سرکوب کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که همراه با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مصر، دولت این کشور نیز کنترل خود را بر اطلاعات افزایش داده و به جای شفافیت دست به سرکوب رسانه‌ها می‌زند.

«فیلیپ لوثر» مدیر عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا در این باره گفت که حاکمان مصر به وضوح هر فردی را که روایت رسمی دولت را زیر سؤال ببرد، تحت پیگیرد قرار می‌دهند و در حقیقت تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی تریبون رسمی دولت محسوب می‌شوند.

دادستانی مصر اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که هر فردی دست به انتشار «اخبار کذب» در خصوص ویروس کرونا بزند، محکوم به حبس تا پنج سال و جریمه سنگین خواهد شد.

دیده‌بان حقوق بشر اخیرا بازداشت ۳۷ خبرنگار را ثبت کرده است که بیشتر آن‌ها به اتهام «نشر اخبار کذب» و «استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی» به موجب قانون «مبارزه با تروریسم» مصوبه سال ۲۰۱۵ مجرم شناخته شده‌اند. قانونی که لفظ تروریسم را بر تمامی فعالیت‌های مخالفان اطلاق می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول