اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ساماندهی وانت‌داران میوه فروش در گلوگاه‌های شهری استان زنجان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: ایجاد فضایی اختصاصی برای وانت بارهای میوه‌فروش و ساماندهی آنان در گلوگاه‌های سطح شهر، گامی موثر در تحکیم و توسعه انضباط ترافیکی در جامعه است.

ساماندهی وانت‌داران میوه فروش در گلوگاه‌های شهری استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان غلامرضا امیدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در جلسه ساماندهی وانت داران میوه فروش در سطح شهر زنجان، اظهار کرد: ساماندهی وانت داران میوه فروش موضوع جدی است که جمع آوری یا مقابله با آنها بدون ایجاد امکانات و روش‌های جایگزین منجر به بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و یا تغیر شکل آسیب ها می‌شود. 
 
وی اذعان داشت: ایجاد فضایی اختصاصی برای وانت بارها و ساماندهی آنان در گلوگاه های سطح شهر،گامی موثر در تحکیم و توسعه انضباط ترافیکی در جامعه است. 
 
امیدی ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه‌های خدمت رسان و شهروندان بتوانیم منطقه‌ای عاری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و ترافیکی داشته باشیم. 
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به راه‌کارهای سلبی و ایجابی در خصوص ساماندهی وانت بارها، تصریح کرد: هدف ما در مرحله اول ارائه تذکر و راهنمایی بوده و در صورت عدم رعایت، از ابزارهای قانونی استفاده شود. 
 
درادامه کارشناسان پلیس‌های تخصصی و نمایندگان سایر سازمان‌های ذیربط به ارائه نقطه نظرات و راه‌کارها پرداختند. 
 
در همین رابطه کارشناسان پلیس راهور تاکید کردند که سال 98 در شهرداری 11 نقطه پیش‌ینی شد، که متاسفانه به دلیل درآمد مالی بالای وانت داران، جریمه‌ها  خیلی پاسخگو نیست و بایستی به مراجع قضایی معرفی شوند و قشر وانت داران میوه فروش تاثیر پذیری زیادی از اقدامات فرهنگی ندارند و نباید اجازه دهیم این پدیده به یک معضل اجتماعی تبدیل شود که گاهی خرید شهروندان به علت قیمت پایین پشتوانه آنهاست. 
 
همچنین کارشناس پلیس پیشگیری گفت: برخورد جدی با افراد به ویژه اقدامات انتظامی موجب ایجاد نارضایتی و تماس با شماره 110 می‌شود، پس باید به گونه ای تدبیر شود که با اقدامات فرهنگی کار شود و دخالت پلیس در مرحله آخر باشد. 
 
کارشناس اماکن عمومی هم در این جلسه گفت: راه اندازی بازارچه های محلی نیز پاسخگو نبوده چرا که عواید و منابع متعدد از جمله عدم پرداخت مالیات، کرایه مغازه و ... موجب افزایش روزمره آنان می‌شود و از طرفی با توجه به شرایط کنونی جامعه با شیوع کرونا کار فرهنگی، اطلاع رسانی و طولانی مستمر با همکاری صدا و سیما الزامی است. 
 
و همچنین کارشناسان اجتماعی در این جلسه گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، جانمایی زمین از سوی شهرداری مبتنی بر فعالیت اقتصادی آنان، ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم میوه و تره بار در نقاط مختلف شهری و حضور سایر دستگاه های مسئول در این زمینه ضروری به نظر می رسد. 
 
و در نهایت نماینده شهرداری هم طی سخنانی گفت: هدف از جلسه ساماندهی یک قشر از مشاغل شهری است که باید در کنار هم باشیم  و بر اساس اصول و قواعد توام با برخورد و رافت اقدام لازم بع عمل آید. 
 
وی افزود: اگر به دنبال رفع سد معبر هستیم باید تمامی سازمان های مسؤول نماینده معرفی کرده  و پس از آموزش‌های لازم به ماموریت اعزام شوند. 
 
نماینده اتحادیه حمل و نقل هم ادامه داد: با بررسی های  صورت گرفته، برخی وانت داران ، روستانشینانی هستند که بعد از اتمام کار به محل زندگی خود در روستا باز می‌گردند و باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود. 
 
همچنین  رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری ه با بیان اینکه تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، اذعان داشت: تعداد 11 نقطه شهری برای فعالیت این قشر پیش‌بینی شده که بر اساس دستورالعمل های صادره  باید با آنها مدارا شود. 
 
گفتنی است در پایان جلسه پس از تبادل نقطه نظرات، مصوب گردید: استفاده از ظرفیت صدا و سیما و نشریات برای انجام مصاحبه توسط مراجع قضایی، ارتقای بازارچه‌های محلی به منظور کم رنگ کردن سفرهای درون شهری در راستای تهیه مایحتاج میوه شهروندان، صدور اطلاعیه مبنی بر اجرای ساماندهی وانت داران میوه فروش، تهیه گزارش اجتماعی توسط صدا و سیما از میوه فروشان منظم و متخلف، ارائه آموزش همگانی و  لزوم استفاده از ابزارهای قانونی پلیس در این زمینه صورت پذیرد. 
 انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول