اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مادورو دستور برگزاری رزمایش نظامی صادر کرد

در پی حملات روز گذشته گروههای مسلح به شمال ونزوئلا، رئیس‌جمهور این کشور دستور برگزاری مرحله جدیدی از رزمایش‌های نظامی را صادر کرد.

مادورو دستور برگزاری رزمایش نظامی صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ونزوئلا گفت بعد از حمله روز گذشته (یکشنبه) گروهی از افراد مسلح به این کشور، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا دستور برگزاری مرحله جدیدی از رزمایش نظامی را صادر کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، روز گذشته، «نستور ریورول» وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد که شبه‌نظامیان کلمبیا اوایل صبح روز گذشته تلاش کردند تا با قایق‌های تندرو به ایالت شمالی «لاگوآیرا» ونزوئلا حمله کنند.

نیروهای امنیتی ونزوئلا نیز با حمله به این گروه مسلح متجاوز، هشت نفر از آنها را کشتند و دو نفر دیگر را نیز دستگیر کردند و آنطور که مقام‌های ونزوئلا اعلام کرده‌اند یکی از جاسوسان اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا نیز در میان دستگیرشدگان است.

علیرغم آنکه رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلا تأکید کرد که حمله روز گذشته در واقع توطئه مشترک کلمبیا و آمریکا بوده اما وزارت خارجه کلمبیا هرگونه مشارکت در این حمله را انکار کرد.

وزارت دفاع ونزوئلا روز گذشته از مرحله جدید رزمایش نظامی این کشور خبر داد و گفت: «نیکلاس مادرو دستور مرحله جدیدی از رزمایش «سپر بولیواری» در قلمرو این کشور به ویژه در منطقه ساحلی را به منظور سرکشی به محدوده زمینی، دریایی و هوایی و جستجوی شبکه‌های مخفی که به دنبال نقض صلح هستند، صادر کرد».

اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن ماه)، ونزوئلا اولین رزمایش‌های نظامی سال ۲۰۲۰  را بعد از آن آغاز کرد که مادورو گفت که نیروهای امنیت ملی کشورش برای رزمایش‌های از پیش اعلام نشده مبارزه با تروریسم در مواجهه با تهدیدات کلمبیا آماده می‌شوند.

در تاریخ ۹ مارس (۱۱ اسفندماه ۹۸)، مادورو دستور برگزاری رزمایش‌های از پیش اعلام نشده را صادر کرد و چند روز بعد مرحله سوم این رزمایش‌ها را بعنوان رزمایش‌های واکنش به کروناویروس اعلام کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۸، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخت. این درحالیست که مادورو چند ماه قبل از این تصمیم واشنگتن طی برگزاری یک انتخابات قانونی به قدرت رسیده بود.

از آن زمان دولت آمریکا به همراه برخی کشورهای همپیمانش رسما براندازی دولت مادورو را در دستور کار قرار داد. واشنگتن علاوه بر تحریم گسترده و حمایت از چند تلاش برای انجام کودتا در ونزوئلا، کاراکاس را به اقدام نظامی نیز تهدید کرده است.

ونزوئلا، مقام‌های کلمبیا را به حمایت از شبه‌نظامیان ضددولتی متهم می‌کند و روابط میان دو کشور بعد از آن رو به تیرگی رفت که کلمبیا نیز پیرو آمریکا، در ژانویه ۲۰۱۹، گوایدو را بعنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول