اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

صنعت برای همکاری با دانشگاه‌ها نیازمند قانون مشخصی است

رئیس سابق جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دولت باید برای همکاری توسعه صنعت و دانشگاه‌ها گام‌های موثر بردارد، گفت: اکنون صنعت برای همکاری با دانشگاه‌ها نیازمند قانون مشخصی است که باید توسط دولت انجام شود.

صنعت برای همکاری با دانشگاه‌ها نیازمند  قانون مشخصی است

محمد حسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه صنعت برای همکاری با دانشگاه‌ها نیازمند  قانون مشخصی است، گفت: برای تغییر مسیر حرکت و فعالیت‌های دانشگاه باید در مرحله اول ساختار آموزش و پرورش تغییر کند، به‌طوری‌که سطح دانش به دانش مهارت‌محور مورد بازنگری قرار گیرد و همچنین از سوی دیگر وضعیت اقتصاد آموزش و پرورش ارتقا پیدا کند؛امروزه در چند دهه اخیر کمتر به نظام آموزش و پرورش توجه شده است و اکنون بسیاری از مشکلات در حوزه علم و فناوری مربوط به همین امر است.

* امروز صنعتگر باید برنامه تعالی و رشد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کنار برنامه های خود داشته باشد

وی افزود: متأسفانه هنوز گام موثری برای صنایع و بخش های تولیدی انجام نشده است به طور مثال آیا برای تقویت بدنه اقتصاد کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت توانسته است واحدهای اقتصادی تعالی‌خواه به وجود بیاورد؟ این در حالی است که امروز صنعتگر باید برنامه تعالی و رشد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کنار سایر برنامه‌های خود داشته باشد که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک به دانشگاه نیازمند خواهد بود، این در حالی است که دولت در اداره اقتصاد هنوز تحول اقتصاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برنامه‌ریزی نکرده است.

* هنوز یک سیستم مدیریتی یکپارچه نداریم

یادگاری تصریح کرد: هنوز یک سیستم مدیریتی یکپارچه که بتواند در همه حوزه‌های دانشگاهی موفق عمل کند، طراحی نکرده‌ایم و در این زمینه نیاز به مدل داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول