اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تلفات سنگین انسانی در انتظار گلستان با وقوع زلزله 6 ریشتری

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: با توجه به اینکه ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در روستاها ساکن بوده و ۱۲۸ هزار واحد مسکونی در روستاها غیرمقاوم است در صورت وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله بیش از ۶ ریشتری شاهد تلفات بسیار انسانی خواهیم بود.

تلفات سنگین انسانی در انتظار گلستان با وقوع زلزله 6 ریشتری

سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه سیل سال 1398 خسارت‌های زیادی به واحدهای مسکونی وارد کرد خوشبختانه 907 میلیارد تومان برای جبران این خسارت‌ها به استان گلستان تخصیص یافت، اظهار کرد: بالغ بر دو برابر اعتبارات استانی در حوزه جبران خسارت سیل به واحدهای مسکونی استان تامین و تخصیص یافت.
وی تصریح کرد: بیش از ۹۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۲ هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده در استان گلستان تخصیص یافته که با کمک دولت تاکنون ۸۱۳ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است.

* بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده تعمیر و به بهره‌برداری رسید
مدیر کل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به تعمیرات بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده تا نیمه اول سال گذشته تعمیر شد و به بهره‌برداری رسید.
وی از بازسازی و نوسازی ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریبی در سال گذشته خبر داد و گفت: از ۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تخریبی تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده و ۱۵ درصد باقیمانده این واحدها نیز تا پایان بهار و قبل از شروع گرما به بهره‌برداری می‌رسد.

* وجود ۱۲۸ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاها استان گلستان/ تلفات بسیار سنگین انسانی در گلستان با زلزله 6 ریشتری
حسینی واحدهای مسکونی غیرمقاوم روستایی گلستان را ۱۲۸ هزار واحد برشمرد و افزود: با توجه به اینکه ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در روستاها ساکن بوده و ۱۲۸ هزار واحد مسکونی در روستاها غیرمقاوم است در صورت وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله بیش از ۶ ریشتری شاهد تلفات بسیار انسانی خواهیم بود.

* بازنگری طرح هادی ۵۳۸ روستا در گلستان/ آغاز اجرای طرح هادی در ۵۲۰ روستا/ فاز نخست اجرای طرح هادی در ۱۶۰ روستا به اتمام رسید
وی با بیان اینکه برای مقاوم‌سازی این واحدها نیاز به بسیج عمومی است، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن آمادگی دارد ظرف مدت کمتر از پنج سال این واحدها را مقاوم‌سازی کرده و سالانه ۱۵ هزار واحد مسکونی را مقاوم‌سازی کند که این امر نیاز به بسیح عمومی مردم روستاهای استان گلستان دارد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به بازنگری طرح هادی ۵۳۸ روستا در این استان اظهار کرد: ۹۳۶ روستا بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد و طرح هادی برای همگی این روستاها تهیه شده که ۵۳۸ روستا نیاز به بازنگری این طرح دارد.

* امسال ۴ هزار نقشه برای صدور اسناد روستاهای فاقد سند طراحی می‌شود/ از تعداد ۹۳۶ روستا گلستان ۱۲۷ روستا دارای اصلاحات ارضی و ۶۲۷ روستا مربوط به بنیاد علوی بود
وی اضافه کرد: اجرای طرح هادی در ۵۲۰ روستا آغاز شده و فاز نخست اجرای طرح هادی در ۱۶۰ روستا به اتمام رسیده است.
حسینی گفت: از تعداد ۹۳۶ روستا استان ۱۲۷ روستا دارای اصلاحات ارضی و ۶۲۷ روستا مربوط به بنیاد علوی بوده و امسال ۴ هزار نقشه برای صدور اسناد روستاهای فاقد سند طراحی می‌شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول