اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ورزشکاران قم در کمین عناوین برتر بازی‌های سالنی و هنرهای رزمی آسیا

ورزشکاران بیش از 10 هیأت ورزشی استان قم در مسابقات انتخابی کسب سهمیه حضور در بازی‌های 2021 داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا به میدان می‌روند.

ورزشکاران قم در کمین عناوین برتر بازی‌های سالنی و هنرهای رزمی آسیا

خبرگزاری فارس – رضا جعفری: از آخرین حضور ورزشکاران قم در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا چهار سال می‌گذرد، مسابقاتی که سال 2017 به میزبانی ترکمنستان برگزار شد و کاروان ورزشی کشورمان با کسب 118 مدال طلا، نقره و برنز در رده سوم بخش تیمی این دوره قرار گرفت و ورزشکاران قم نیز حضوری طلایی در این دوره از بازی‌ها داشتند.

در حالی که ورزشکارانی از رشته‌های فوتسال و کشتی فرنگی نماینده استان قم در بازی‌های چهار سال قبل داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا بودند، کاروان ایران موفق به کسب ۳۶ مدال طلا، ۲۳ نقره و  ۵۹ برنز شد تا بعد از کشور میزبان یعنی ترکمنستان و کشور چین در رده سوم جدول مدالی بایستد.

 

درخشش ورزشکار قم در بازی‌های سال 2017 داخل سالن آسیا

در دوره قبل بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی قاره کهن علی‌اصغر حسن‌زاده و ابوالقاسم اروجی در رشته فوتسال عضو تیم ملی ایران بودند و با تیم ملی ایران هم قهرمان شدند و هم با 58 گل رکورد گلزنی تیم ملی در تورنمنت‌های معتبر را شکستند تا ایران همچنان تیم قدرتمند فوتسال قاره بماند.

اتفاق ویژه برای فوتسال قم این بود که علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان فعلی تیم ملی ایران، به واسطه درخشش در همین بازی‌ها عنوان مرد سال فوتسال قاره را در سال 2017 کسب کرد، موفقیتی که در سال‌های 2014 و 2016 نیز نصیب وی شده بود و جالب اینکه بعد از سال 2017 به واسطه قهرمانی با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا در سال 2018 نیز تکرار شد تا حسن‌زاده بهترین ایرانی تاریخ فوتسال آسیا لقب بگیرد.

همچنین مهدی ابراهیمی عضو تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در بازی‌های سال 2017 به میزبانی عشق‌آباد بود، کشتی‌گیری که از سال 2013 عضو تیم‌ ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران شد و کماکان در رده ملی یکی از بهترین‌ فرنگی‌کاران ایران است و قهرمانی امیدها و بزرگسالان آسیا را نیز در کارنامه پرافتخار خود دارد.

 

قهرمانی فرنگی‌کار قم در وزن 80 کیلوگرم

چهار سال قبل مهدی ابراهیمی عضو تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های ۲۰۱۷ داخل سالن قهرمانی آسیا بود، پیکارهایی که شهریورماه سال ۱۳۹۶ به میزبانی شهر عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد و این فرنگی‌کار مستعد مقام قهرمانی و نشان طلا را از آن خود کرد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم رقابت‌ها مهدی ابراهیمی در نخستین کشتی خود بانتیجه ۳ بر ۲ کشتی‌گیر اهل قزاقستان و دارنده مدال برنز آسیا یعنی آسخات دل‌محمداف را شکست داد، در ادامه نوربک خاشیمبیکوف از کشور ازبکستان را با نتیجه قاطع هفت بر صفر مغلوب کرد تا در فینال به مصاف آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان رفته و با شکست سه بر دو این کشتی‌گیر صاحب مدال طلا شود.

 

قهرمانی سال 2017 ایران با درخشش کاپیتان قمی

در مسابقات سال 2017 بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در عشق‌آباد ترکمنستان، علی‌اصغر حسن‌زاده و ابوالقاسم اروجی از استان قم عضو تیم ملی فوتسال بودند و با درخشش خود نقش تاثیرگذاری در قهرمانی تیم کشورمان داشتند، موفقیتی که ایران با عبور از ازبکستان در دیدار فینال کسب کرد.

تیم ملی فوتسال ایران در مسابقه فینال مسابقات داخل سالن آسیا برابر تیم ملی ازبکستان با نتیجه قاطع هفت بر یک به برتری دست یافت، دیداری که در آن علی‌اصغر حسن‌زاده ستاره قمی تیم ملی دو گل زد، در حالی که حسن‌زاده کاپیتان تیم ملی ایران در این بازی‌ها نیز بود و بدین‌ترتیب دو ملی‌پوش قم طلایی شدند.

 

تایلند میزبان دوره جدید بازی‌های سالنی و هنرهای رزمی قاره کهن

اکنون بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آُسیا در آستانه دوره جدید خود قرار گرفته، رقابت‌هایی که با حضور ورزشکاران رشته‌های مختلف از کشورهای متعدد قاره کهن سال 2021 در شرق آسیا به میزبانی کشور تایلند به انجام می‌رسد و ایران نیز از هم اکنون در تدارک حضور در این بازی‌ها است.

نسبت به چهار سال گذشته یک اتفاق ویژه برای ورزش کشورمان رخ داده و با توجه به موافقت شورای المپیک آسیا برای ورود چند رشته دیگر به رقابت‌های سال 2012، حالا ورزشکاران 10 هیأت ورزشی قم در پنج رشته فرصت کسب سهمیه حضور در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آُسیا را دارند.

 

صدور مجوز 4 رشته برای بازی‌های سال 2021

با پایان نشست شورای المپیک آسیا که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اضافه شدن چهار رشته مجموعا 24 رشته ورزشی حاضر در ششمین دوره مسابقات داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا معرفی شدند، در حالی که این رقابت‌ها در شهرهای بانکوک و پاتایا کشور تایلند در سال 2021 برگزار خواهد شد و ورزشکاران تمام کشورهای سراسر قاره آسیا حضور دارند.

کوراش به عنوان رشته زیر مجموعه ووشو یکی از رشته‌هایی است که به صورت رسمی در بخش زنان و مردان این رقابت‌ها حضور دارد، همچنین پنچاک سیلات و سامبو دو رشته زیر مجموعه انجمن‌های ورزش‌های رزمی مجوز حضور در این بازی‌ها را کسب کرده‌اند و با حضور ورزشکاران رشته‌های فلوربال از انجمن‌های ورزشی و تکواندو نیز موافقت شده است.

بدین‌ترتیب ورزشکاران استان قم در چهار هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی، تکواندو، ووشو و انجمن‌های ورزشی در صورت برنامه‌ریزی مطلوب در این هیات‌ها و حضور موفق در انتخابی تیم‌های ملی، سال 2021 فرصت حضور در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آُسیا در تایلند را خواهند داشت.

بر این اساس تا کنون رشته‌های تکواندو، دوومیدانی، بیلیارد و کیواسپرت، بولینگ، شطرنج، فوتسال، صخره‌نوردی، جوجیتسو، فلوربال، کاراته، بدمینتون، پنچاک‌سیلات، سامبو، دانس اسپرت و کوراش از جمله رشته های حاضر در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آُسیا محسوب می‌شوند و چنانچه کشتی نیز در این بازی‌ها حضور داشته باشد، باز هم شانس ورزش قم برای گرفتن سهمیه ورود به این رقابت‌ها بیشتر خواهد شد.

 

رتبه سومی کاروان ایران در بازی‌های سال 2017

کاروان ورزشی کشورمان در سال 1396 در پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان به میدان رفت، در حالی که ۲۱۱ ورزشکار در ۲۱ رشته ورزشی عضو تیم‌های اعزامی ایران بودند و در مدت ۱۲ روز با حریفان خود به رقابت پرداختند.

در بازی‌های دوره قبل ورزشکاران رشته‌های کشتی پهلوانی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کشتی سنتی، وزنه‌برداری، تکواندو، دوومیدانی، شطرنج، بسکتبال سه نفره، فوتسال، تنیس، کیک بوکسینگ، جوجیتسو، کوراش، سامبو، موی‌تای، دوچرخه‌سواری، بیلیارد و بولینگ، شنا و پرش با اسب موفق به کسب 36 مدال طلا، ۲۳ نقره و  ۵۹ برنز شدند تا ایران در رده‌بندی تیمی بعد از ترکمنستان و چین رده سوم جدول مدالی را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام / 78002*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول