اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش تقاضا برای پرورش شتر در شهرکرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه تقاضا برای پرورش شتر داشتی در این شهرستان رو به افزایش است، گفت: پرورش شتر داشتی تنوع در سبد غذایی مردم، افزایش بهره‌وری و درآمدزایی در مناطق مستعد را به همراه دارد.

افزایش تقاضا برای پرورش شتر در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، فرهاد رفیعی از افزایش تقاضا برای پرورش شتر داشتی در شهرستان شهرکرد خبر داد و گفت: تعداد متقاضیان پرورش شتر داشتی در شهرستان ۴ مورد با ظرفیت ۵۰۰ نفر شتر است که در شهر هارونی، کیان، شهرکرد و روستای دستگرد امام‌زاده واقع شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: به منظور بررسی کلیه قوانین و ضوابط نظام دامپروری، کارشناسان از طرح‌های متقاضیان احداث واحد صنعتی پرورش شتر داشتی بازدید کردند.

وی ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده مواردی از قبیل رعایت فاصله مجاز با واحدهای دامپروری فعال و تأسیسات عمومی و آموزشی، فاصله با جاده اصلی شهری و روستایی، تناسب مساحت محل پیشنهادی با ظرفیت طرح، زراعی نبودن خاک محل طرح و ... بررسی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه پرورش شتر داشتی تنوع در سبد غذایی مردم، افزایش بهره‌وری و درآمدزایی در مناطق مستعد را به همراه دارد، افزود: شتر حیوانی کم‌توقع و مقاوم به بیماری‌هاست که با استفاده از آب کمتر و علوفه قابل پرورش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد اضافه کرد: در پرورش شتر می‌توان از گوشت، شیر، پشم و پوست آن استفاده کرد.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول