اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده ائتلاف الفتح: برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق دو سال زمان می‌برد

یک نماینده ائتلاف الفتح عراق با اشاره به شرایط دشوار برای تدارک انتخابات زودهنگام گفت که این انتخابات دو سال زمان می‌برد.

نماینده ائتلاف الفتح: برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق دو سال زمان می‌برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الاسدی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق گفت با اشاره به دشواری برگزاری انتخابات زودهنگام در مرحله آتی گفت که برگزاری این انتخابات دو سال زمان می‌برد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: انتخابات زودهنگامی برگزار نخواهد شد و در سایه بحران کنونی کمیساریای عالی و مستقل انتخابات، این انتخابات تنها دو سال دیگر برگزار خواهد شد.

الاسدی در بخش دیگری از سخنانش درباره روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران گفت: عراق، یک کشور ترکی، آمریکایی یا ..نیست بلکه کشور مستقل و کاملا عراق است و آنچه که این کشور را با ایران مرتبط می‌سازد، روابط عقیدتی و تاریخی است. آمریکا یک کشور اشغالگر است که با کشتن فرماندهان [مقاومت] و پیروزی، مرتکب جنایت بزرگی در عراق شد.

وی افزود: دیدارهای دیپلماتیک با مقامات عراقی، نقض قانون این کشور نیست. سفیر آمریکا بیش از مقامات ایرانی با مقامات مسئول عراقی دیدار می‌کند.

این نماینده ائتلاف الفتح گفت: از زمان ترور حاج ابومهدی المهندس و ژنرال قاسم سلیمانی تاکنون، ما هیچ دیدار با هیچ مقام مسئول آمریکایی نداشتیم.

این در حالی است که مقامات عراقی پیشتر می‌گفتند در صورت تشکیل کابینه «مصطفی الکاظمی»، دولت او دولت دوره انتقالی خواهد بود و باید طی یک سال آینده، انتخابات زودهنگام را برگزار کند.

اما «سلیم همزه» عضو کمیسیون قانونی پارلمان عراق ، برگزاری انتخابات زودهنگام را در شرایط کنونی کشور عراق محال می‌داند.

وی می‌گوید: «برگزاری انتخابات زودهنگام در شرایط بهداشتی کنونی کشور مسئله‌ای محال است به خصوص که بسیاری از امور حقوقی متوقف شده و انتخابات زودهنگام باید از 9 ماه قبل موعد آن مشخص شود تا آمادگی‌ها برای برگزاری آن به جریان افتد».

ائتلاف النصر تحت رهبری «حیدر العبادی» نیز شورای کمیساریای مستقل انتخابات را هنوز ناقص می‌داند و معتقد است که کمیساریای انتخابات در عراق عوض شده است. کمیساریای جدید نیاز به آموزش و گذراندن دوره‌هایی در داخل و خارج عراق دارد تا ساختار آن از نو تشکیل شود. این کار زمان‌بر است، بنابراین امکان مشخص کردن دقیق زمان برگزاری انتخابات زودهنگام وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول