اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احداث سد مخزنی فینسک/ یک روستا جابه‌جا می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از احداث سد مخزنی فینسک در شمال استان سمنان خبر داد و گفت: به همین منظور، یک روستا جابه‌جا می‌شود.

احداث سد مخزنی فینسک/ یک روستا جابه‌جا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج حیدریان پیش از ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح سد مخزنی فینسک اظهار کرد: اجرای طرح سد مخزنی فینسک تمام مراحل قانونی در بخش‌های محیط‌زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و... را گذرانده است و روند اجرای این طرح بدون مشکل قانونی به‌زودی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح مطالعاتی احداث سد مخزنی فینسک انجام شده است و با اتخاذ رویه کارشناسی و احداث این طرح، برای تأمین آب آشامیدنی مردم شریف شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بیان کرد: اخذ ردیف بودجه برای احداث طرح‌های عمرانی به‌طور تقریبی غیرممکن است؛ اما با تلاش مسؤولان استانی و کشوری این طرح برای سال ۹۹ ردیف بودجه گرفت و هم‌اکنون این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

حیدریان گفت: طرح مطالعاتی برای جابه‌جایی روستای تلاجیم به اتمام رسیده و در کنار عملیات ساخت سد، روند ساخت جاده و جابه‌جایی روستا آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جابه‌جایی و ساخت خانه‌های روستایی برای جابه‌جایی روستای تلاجیم اعلام آمادگی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: اخذ مجوز ماده ۳۲ ساخت سد مخزنی فینسک در روزهای آینده با همکاری مسؤولان استانی انجام می‌شود.

حیدریان بیان کرد: مجوز زیست‌محیطی برای ساخت سد مخزنی فینسک در سال ۹۱ انجام شد و در سال ۹۳ این طرح تأییدیه زیست‌محیطی را دریافت کرد.

وی گفت: در سال‌های گذشته با تلاش مسؤولان، مجوز تخصیص آب برای سد فینسک از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوط اخذ شده است.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول