اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو اعطای «جایزه پولیتزر» به نیویورک تایمز را محکوم کرد

سفارت روسیه در آمریکا اعطای جایزه پولیتزر روزنامه‎نگاری بین‌المللی به نیویورک تایمز به خاطر انتشار گزارشی درباره «دخالت مسکو در کشورهای خارجی» را محکوم کرد.

مسکو اعطای «جایزه پولیتزر» به نیویورک تایمز را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که اتهام‌زنی‌ها در آمریکا به روسیه درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ادامه دارد، اعطای جایزه روزنامه نگاری به نیویورک تایمز به خاطر گزارش دادن درباره دخالت روسیه در کشورهای خارجی، اعتراض مسکو را در پی داشت.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در آمریکا در واکنش به اعطای جایزه پولیتزر سال ۲۰۲۰ در زمینه روزنامه‌نگاری بین‌المللی به روزنامه نیویورک تایمز به خاطر انتشار یک گزارش ضد روسی، این روزنامه آمریکایی را «روس هراسی» و ساختگی خواند.

این سفارتخانه در صفحه فیسبوک خود نوشت: «مجموعه مقاله‌های انتقادی نیویورک تایمز از روسیه که روز دوشنبه (دیروز) برنده جایزه پولیتزر شدند، مقاله‌های ساختگی و روس‌هراسانه هستند و به وجهه این روزنامه آسیب می‌زنند».

در یادداشت سفارت مسکو در واشنگتن با استهزا آمده است: «سه سال قبل هم به نیویورک تایمز بابت اهریمن سازی از روسیه، جایزه پولیتزر اعطا شد. چنین "هنری" که به زودی فرسوده خواهد شد، شایسته دریافت جوایز معتبر مقطعی است».

سفارت روسیه افزود: «کمیته اجرایی اعطای جایزه (پولیتزر) مسئولیت بزرگی دارد و به این ترتیب در حال برجسته کردن اقدامات ضد روسیه با مطالبی است که مکرر مقام‌های روسیه آنها را رد کرده‌اند».

در این مطلب فیسبوکی، به بیانیه پولیتزر درباره خطر بزرگ دخالت روسیه در آمریکا و دیگر کشورهای خارجی پاسخ داده شده است.

در مطلب آمده است: «اگر "خطر بزرگی" هم وجود داشته باشد، آنگونه که آنها ادعا دارند، فقط خطر در رابطه با وجهه است. از نظر ما سلسله مقاله های نیویورک تایمز درباره روسیه  مجموعه جالبی از مطالب ساختگی روس هراسانه است، مطالبی که می‌شود درباره آنها به عنوان دستورالعملی برای ایجاد حقایق کاذب مطالعه شود».

جایزه پولیتزر که یکی از جوایز مهم حوزه روزنامه نگاری در آمریکا است، روز گذشته یکی از یادداشتهای نیویورک تایمز را به عنوان برنده سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

در این گزارش، روزنامه نیویورک تایمز به تشریح آنچه دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و همچینن دخالت در دیگر کشورها خوانده، پرداخته است.

نیویورک تایمز که رسانه نزدیک به دموکرات‌ها است، از زمان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ در گزارش‌های متوالی به ادعای دخالت مسکو در این انتخابات و ارتباط ستاد ترامپ با مقام‌های روس پرداخته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول