اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ادامه ناآرامی‌ها در کشمیر؛ زخمی شدن 6 نفر در انفجار نارنجک

بنا به گفته نیروهای امنیتی هند، در دومین انفجار با نارنجک ظرف کمتر از 24 ساعت در منطقه آشفته «کشمیر» هند، دستکم 6 نفر زخمی شدند.

ادامه ناآرامی‌ها در کشمیر؛ زخمی شدن 6 نفر در انفجار نارنجک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه ناآرامی‌های منطقه کشمیر و درست کمتر از ۲۴ ساعت از کشته شدن سه پلیس هندی در شمال این منطقه، مقام‌های امنیتی از وقوع یک انفجار در کشمیر و زخمی شدن ۶ نفر خبر دادند.

سخنگوی نیروی ذخیره پلیس مرکزی در منطقه «سرینگر» اعلام کرد که گروهی از تروریست‌ها نارنجکی را به سمت نیروهای پلیس در منطقه «بدگام» پرتاب کردند. 

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، یک روز قبل، پلیس هند گزارش کرد که سه تن از اعضای نیروهای پلیس این کشور در حمله‌ شبه‌نظامیان در «هندورا» در شمال کشمیر کشته شدند.

طبق گزارش پلیس هند، امروز (سه‌شنبه)، ۶ نفر از جمله اعضای نیروی ذخیره پلیس مرکزی و یک افسر پلیس از گروه عملیات ویژه پلیس «جامو و کشمیر» در حمله نارنجکی گروهی از تروریست‌های ناشناس در بخش «بدگام» جامو و کشمیر زخمی شدند.

به دنبال وقوع این انفجار، تیم مشترکی از نیروهای ذخیره پلیس مرکزی و پلیس و ارتش هند عملیات مشترک جستجو در محل وقوع حادثه را آغاز کردند.

اوایل امروز (سه‌شنبه)، یکی از افسران ارشد پلیس «دوده» جامو و کشمیر اعلام کرد که عضوی از گروه جدایی‌طلب «حزب‌ المجاهدین» کشمیر با حمل اسلحه‌ای با ۱۰ گلوله در عملیات مشترک ارتش و پلیس هند بازداشت شده است.

گروههای شبه‌نظامی هند چندین دهه است که برای جدایی منطقه کشمیر و یا ادغام آن با کشمیر پاکستان با ارتش هند مبارزه می‌کنند و این درگیری‌ها از سال ۱۹۸۹ تاکنون به کشته شدن دهها هزار نفر منجر شده که اکثر آنها غیرنظامی بوده‌اند.

هند به طور مداوم پاکستان را به تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان و اعزام این شبه‌نظامیان به سراسر منطقه مرزی کشمیر متهم می‌کند که اسلام آباد مکرراً این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول