اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

همکاری حماس و دستگاه اطلاعات مصر علیه عناصر تکفیری منطقه سینا

منابع آگاه مصری از همکاری میان این کشور و جنبش حماس برای برخورد با عناصر تکفیری فعال در منطقه سینا خبر دادند.

همکاری حماس و دستگاه اطلاعات مصر علیه عناصر تکفیری منطقه سینا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مصری که در جریان پرونده روابط میان جنبش حماس و سازمان اطلاعات مصر هستند، از تماس‌های اخیر این دو طرف درباره وضعیت امنیتی در شمال منطقه «سیناء» خبر دادند.

این منابع به روزنامه «العربی الجدید» گفتند: مسؤولان دستگاه اطلاعات مصر با سران حماس تماس گرفته و با آنها درباره هماهنگی امنیتی ویژه پیگیری عناصر تکفیری رایزنی کرده‌اند؛ عناصری که اخیر از برخی نهادهای افراطی در داخل غزه حمایت شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، مصر اطلاعاتی درباره این افراد در اختیار حماس گذاشته و حماس قول همکاری برای پیگیری این افراد را داده است.

بر اساس این گزارش، احتمالا طی چند روز آینده هیأتی امنیتی از مصر وارد نوار غزه خواهد شد تا درباره چند پرونده و در مقدمه آن هماهنگی امنیتی درباره نوار مرزی میان مصر و نوار غزه، آتش‌بس با رژیم صهیونیستی و توافق تبادل اسرا رایزنی کند.

مصر از سال ۲۰۱۴ ایجاد یک منطقه حائل با نوار غزه را آغاز و تمام ساکنان این منطقه مرزی را تخلیه کرده و به شهر «العریش» برده است.

فعالیت عناصر تروریستی در شبه جزیره سینا از سال ۲۰۱۰ به این سو افزایش محسوسی داشته و پس از گذشت ده سال همچنان درگیری‌های پراکنده میان آن‌ها و ارتش مصر جریان دارد. این منطقه به علت طبیعت جغرافیایی و بافت قبیله‌ای که دارد محل مناسبی برای مانور این عناصر مسلح محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول