اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها ثابت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی سیر نزولی تعداد بیماران کرونایی بستری را در بیمارستان‌های استان قم داشتیم، ولی اکنون این رقم به ثبات رسیده است.

تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها ثابت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به عملکرد ماماهای استان قم اظهار کرد: ماماهای استان بعد از شیوع کرونا، غربالگری بیماران مادران باردار و زایمان مادران کرونایی را در قم انجام دادند.

وی ادامه داد: بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی سیر نزولی تعداد بیماران کرونایی بستری را در بیمارستان‌های استان قم داشتیم، ولی اکنون این رقم به ثبات رسیده. طی دو هفته اخیر تعداد بیماران کرونایی بستری در استان بین 150 بیمار تا 160 بیمار در حال تغییر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: میزان آمار بیماران کرونایی بدون علائم و ناقل در استان قم بالا است، البته در زمینه کرونا فقط از یک دسته افراد مشکوک دارای علائم و نیز افراد دارای ارتباط نزدیک با دسته نخست، تست گرفته می‌شود.

قدیر با اشاره به ویژگی بیماران کرونایی بهبود یافته اظهار کرد: افراد بهبود یافته از بیماری کرونا کسانی هست که پس از بهبودی، دو بار تست کرونای آن‌ها منفی شود یا این که پس از بهبودی دو هفته در قرنطینه بمانند.

وی ادامه داد: باید روند عادی سازی کرونا در میان مردم متوقف و هشدارهای لازم در این خصوص به مردم داده شود، 30 درصد ابتلا به کرونا در وسایل نقلیه عمومی است و باید دستکش و ماسک در تاکسی‌ها اجباری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: باید از کرونا درس بگیریم و سبک زندگی جدیدی را بیاموزیم.

انتهای پیام/78004*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول