اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ائتلاف «دولة القانون» نامه‌رسان نامه منسوب به سفیر آمریکا را معرفی کرد

یک عضو ارشد ائتلاف عراقی «دولة القانون» نامه‌رسان نامه منسوب به سفیر آمریکا در عراق را معرفی کرد.

ائتلاف «دولة القانون» نامه‌رسان نامه منسوب به سفیر آمریکا را معرفی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاطع الرکابی» از اعضای ارشد ائتلاف «دولة القانون» در عراق، امروز (سه‌شنبه)، گفت که رساننده نامه، مترجم «متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق بوده است.

در همین ارتباط، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف عراقی دولة القانون در حساب توئیتری خود نوشته بود که نامه‌ای منسوب به سفیر آمریکا در عراق دریافت کرده است؛ وبگاه خبری شبکه «السومریه» متن این نامه و پاسخ المالکی به آن را امروز منتشر کرد (جزئیات بیشتر).

عضو ارشد ائتلاف دولة القانون در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «شفق نیوز» گفت: «کسی که نامه را به المالکی رسانده است مترجم سفیر آمریکا در عراق است؛ این مسئله نشان می‌دهد که نامه موثق است».

در نامه یادشده از المالکی خواسته شده که از «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل کابینه در عراق حمایت شود.

کاطع الرکابی در ادامه گفت: «امیدواریم که تمام طرف‌های سیاسی حامی مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه، پس از رسیدن نامه تهدید، وعید و ترغیب سفارت آمریکا، از موضع خود دست بکشند».

در همین ارتباط، ائتلاف دولة القانون در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در دولت مصطفی الکاظمی مشارکت نمی‌کند و به کابینه او در پارلمان نیز رأی اعتماد نخواهد داد.

الرکابی ادامه داد: «پیش‌بینی می‌کنیم که در لحظه آخر سورپرایزی وجود داشته باشد بویژه پس از این نامه آمریکا. پیش‌بینی می‌کنیم که برخی احزاب سیاسی موضع خود را در قبال الکاظمی تغییر دهند. همچنین گمان می‌رود که تمام احزاب موضع خود را تغییر دهند. در صورتی که احساس ملی و حساسیتی در خصوص عراق وجود داشته باشد، باید [این موضع از] از سوی تمام طرف‌های سیاسی که نامه آمریکا به آنها رسیده و یا در جریان هستند، یکپارچه باشد».

در همین ارتباط، سفارت آمریکا تا بدین لحظه واکنشی به این نامه‌ ادعایی نشان نداده؛ اما با این حال، «ایاد علاوی» رهبر ائتلاف «الوطنیه» خواستار تکذیب آن توسط سفارت آمریکا شده است.

این اظهارات در حالی شکل می‌گیرد که فردا (چهارشنبه) کابینه مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه عراق به رأی گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول