اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

آزادی مطلق در فضای مجازی قابل تصور نیست

کارشناس مسائل رسانه، با بیان اینکه فضای سایبری یکی از پر تهاجم ترین فضاها است، گفت: به طور کلی وجود آزادی مطلق در فضای مجازی و واقعی قابل تصور نیست.

آزادی مطلق در فضای مجازی  قابل تصور نیست

علیرضا داودی کارشناس سائل رسانه، در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه فضای سایبری یکی از پر تهاجمی ترین فضاها است و میزبان مهاجم های زیادی است، اظهار داشت: البته جنس این تهاجمات متفاوت است؛ چنان که  شاهد تهاجمات نرم تا تهاجمات سخت در این عرصه  هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای سایبری فضایی نیست که در آن آزادی به معنای اعم کلمه وجود داشته باشد، گفت: به طور کلی وجود  آزادی مطلق در فضای مجازی و واقعی قابل تصور نیست.

این کارشناس مسائل رسانه ادامه داد: برای مثال در اینستاگرام که از آن به عنوان یکی از آزادترین اپلیکیشن ها برای تبادل نظر یاد می شود، زمانی که شما چندین مطلب و عکس در ارتباط با جریان مقاومت منتشر کنید،پس از مدتی اکانت شما در این اپلیکیشن مسدود و بسته می شود.

 داوودی با بیان اینکه باید حداکثر استفاده از فضای مجازی به صورت ایجابی برای رساندن پیام جمهوری اسلامی ایران، اندیشه ها و آرمان های آن به دیگران شود، گرچه این فضا ممکن است ساخته و پرداخته خودمان نباشد ،گفت: در این فضا شاهد انواع تهدیدها و تدابیر هستیم که پیام جمهوری اسلامی ایران به  دیگران نرسد یا اینکه ناقص و به‌صورت تحریف شده منتقل شود و  این تهدیدها شامل تهدیدات نرم و سخت هستند.

 وی بیان کرد: متولیان در فضای سایبری که عموما غربی هستند، زمانی که ملاحظه می کنند پیامی که شما می خواهید  به دیگران منتقل کنید با ارزش ها و آرمان های آنها در تضاد است و نمی توانند جلوی انتقال پیام شما را   بگیرند، اقدام به مسدود کردن حساب کاربری شما می کنند که نمونه این اقدام را بارها در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی مشاهده کرده ایم.

این کارشناس مسائل رسانه با بیان اینکه یکی از موانع و تهدیدات در فضای مجازی جهت این که مانع انتقال پیام شما شوند، جنگ‌های اطلاعاتی و شناختی است که از آن به عنوان مؤثرترین مانع در برابر انتقال پیام یاد می‌شود، تأکید کرد: البته این موانع نمی توانند مانع انتقال پیام  ایران به دیگران شوند و طی این سال ها دشمنان علی رغم تسلط بی چون و چرایی که بر فضای مجازی دارند، نتوانسته اند مانع ارسال پیام از داخل کشورمان به دیگر کشورها شوند.  

برای مثال در اینستاگرام که از آن به عنوان یکی از آزادترین اپلیکیشن ها برای تبادل نظر یاد می شود، زمانی که شما چندین مطلب و عکس در ارتباط با جریان مقاومت منتشر کنید،پس از مدتی اکانت شما در این اپلیکیشن مسدود و بسته می شود.

 

این کارشناس مسائل رسانه  با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا چهره واقعی غرب در حوزه‌های مختلف را نشان داد و ضعف های آنها را بر همگان برملا کرد،گفت: غربی‌ها بسیار تلاش کردند که این واقعیت ها به افکار عمومی جهان منتقل نشود، اما در این زمینه موفق نبودند .

داوودی در پایان با تأکید بر اینکه ایران دارای حرف برای مطرح کردن  در فضای سایبری است، خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از موارد توانسته ایم الگوریتم هایی که دشمنان علیه ایران  طراحی کرده اند را در فضای مجازی معکوس کرده و اثرات منفی آنها را به خودشان بازگردانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول