اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

با حضور برجسته ترین شبیه خوانان کشور/سوگواره آنلاین تعزیه «شبیه علی» برگزار می شود

سوگواره تعزیه «شبیه علی» ویژه ماه مبارک رمضان و شهادت امام علی(ع) به صورت آنلاین از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با حمایت ستاد اربعین برگزار می شود.

با حضور برجسته ترین شبیه خوانان کشور/سوگواره آنلاین تعزیه «شبیه علی» برگزار می شود

کوروش زارعی، مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار تئاتر فارس گفت: سوگواره تعزیه «شبیه علی» قرار است از یک شنبه آتی (بیست و یکم شهریور ماه) به مدت ش شب به صورت آن لاین در تالار اندیشه حوزه هنری ضبط و برای علاقه مندان پخش شود.

وی در ادامه افزود: بهترین تعزیه خوان های اصفهان، تفرش، اراک، قم، قزوین و تهران در این مجالس به صورت گلچین حضور خواهند داشت.

زارعی با بیان اینکه مجالس تعزیه پس از افطار هر شب ساعت 21 به صورت آنلاین اجرا خواهد شد، گفت: در حال مذاکره با سایت های یوتیوب و دیگر سایت ها هستیم تا این مجالس را آنلاین  پخش کنند. تلاش داریم کاری کنیم علاوه بر ایران، کشورهای عربی منطقه هم اجراها را ببینند.

وی با اشاره به اینکه مجالس تعزیه با حمایت کمیته فرهنگی ستاد اربعین انجام خواهد شد، گفت: این مجالس پیش زمینه ای برای فعالیت های روز قدس است . تلاش داریم پنج مجلس نیز از سوی خوزستانی های عرب زبان مخصوص کشورهای عربی از طریق فیسبوک ، اینستاگرام و سایر فضاهای مجاری پربیننده با همکاری ستاد اربعین فراهم و به صورت آنلاین پخش کنیم.

وی درباره موضوعات مجالس شبیه علی توضیح داد: تعزیه ها را متناسب فضای روز آماده کردیم مثلا تعزیه بازار شام یکی از موضوعات حضرت علی(ع) که در ایام ماه های رمضان به یتیمان و بی سرپرستان کمک می کرد، تعزیه حضرت مسلم و مهمان کشی ، تعزیه حضرت عباس(ع) و عشق به ولایت و تعزیه حر و شهادت امیرالمومنین(ع) از این دست هستند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول