اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز مرحله دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» در استان فارس با توزیع ۴۰۰ هزار بسته معیشتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه، آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۴۰۰ هزار بسته توزیع شود.

آغاز مرحله دوم رزمایش «کمک مؤمنانه»  در استان فارس با توزیع ۴۰۰ هزار بسته معیشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ پاسدار مجتبی سرورزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی، به اقدامات این سازمان از زمان شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در استان فارس 700 گروه جهادی جغرافیامحور و 1600 گروه جهادی محله محور فعالیت می‌کنند که در ایام شیوع بیماری کرونا در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند. 

وی گفت: گروه‌های جهادی با همکاری دیگر دستگاه‌ها به‌ویژه علوم پزشکی شیراز اقدام به کنترل مبادی ورودی و خروجی و تب سنجی کردند همچنین درزمینهٔ ضدعفونی کردن محلات، معابر و اماکن عمومی خدمت‌رسانی کردند. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس بابیان اینکه گروه‌های جهادی حتی دورافتاده‌ترین نقاط را نیز ضدعفونی کردند با همکاری مردم در این زمینه اشاره کرد و افزود: کشاورزان و مردم در تأمین برخی از ابزار و سم به گروه‌های جهادی کمک کردند. 

سرور زاده بابیان اینکه ویروس کرونا سبب آسیب به برخی از کسبه و بازاریان شد، بیان کرد: در مرحله نخست افراد آسیب‌دیده شناسایی شدند و پس‌ازآن با کمک گروه‌های جهادی برای برخی از مستاجرین بخشش اجاره یا تخفیف اجاره گرفته شد که این موضوع از یک ماه تا 4 ماه را شامل می‌شود. 

وی بااشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های گروه‌های جهادی عنوان کرد: در بحث رزمایش کمک مؤمنانه که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مطرح کردند نیز گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت محلات اقدام به شناسایی افراد آسیب‌دیده کردند و بسته‌های معیشتی میان این افراد توزیع شد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس تصریح کرد: در این رزمایش با کمک مردم و گروه‌های جهادی بالغ بر 240 هزار بسته معیشتی تامین اعتبار و توزیع شده و از روز شنبه نیز همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 400 هزار بسته توزیع شود. 

سرورزاده با بیان اینکه ارزش هر بسته معیشتی 300 هزار تومان است، گفت: در هر محله و منطقه کمک‌ها منحصر به همان منطقه است و کمک‌های خیرین در همان شهر یا منطقه توزیع می‌شود. 

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی توسط گروه‌های جهادی افزود: از ابتدای شیوع بیماری 936 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در میان اقشار مختلف مردم توزیع شده و 131 هزار و 770 بسته نیز توزیع شده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به تولید 3 میلیون و 200 هزار عدد ماسک توسط گروه‌های جهادی بیان کرد: این موارد همگی به صورت رایگان میان مردم و اقشار مختلف توزیع شده است. 

سرورزاده همچنین به راه‌اندازی درمانگاه‌های مجازی از سوی گروه‌های مجازی با همکاری پزشکان متخصص خبر داد و افزود: تاکنون 10 درمانگاه مجازی در استان راه‌اندازی شده است. 

وی همچنین به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز تفاهم نامه‌ای با بهزیستی استان منعقد شده و 850 منزل افراد تحت پوشش بهزیستی تعمیر و مناسب‌سازی شود که از دی سال گذشته تاکنون 80 منزل ساخته شده و 50 درصد از آنچه بر عهده بسیج سازندگی بوده مناسب‌سازی شده است. 

رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با کمیته امداد منعقد شده که براساس آن ماهانه مبلغی به افراد تحت پوشش کمیته از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی داده شود. 

سرورزاده همچنین به تفاهم نامه با دستگاه‌های دولتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی خبر داد و افزود: براساس این تفاهم نامه 35 درصد از پروژه‌های عمرانی در زمینه انتقال آب و غیره از سوی بسیج سازندگی و مابقی توسط دستگاه‌های مرتبط تامین می‌شود. 

وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: تاکنون از 252 عرصه اقتصاد مقاومتی با پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در زمینه کشاورزی و تولیدی حمایت شده که اعتبار اقتصاد مقاومتی بالغ بر 6.5 میلیارد تومان بوده است. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول