اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی‌های سفیر ایران با مقامات بلاروس درباره سلامت دانشجویان ایرانی و تسهیل بازگشت آنها به کشور

سفیر ایران در رایزنی با مقامات بلاروس خواستار تدابیر لازم برای حفظ سلامت دانشجویان ایرانی در پی شیوع کرونا و تسهیل و تسریع صدور روادید برای افراد متقاضی بازگشت به کشور شد.

رایزنی‌های سفیر ایران با مقامات بلاروس درباره سلامت دانشجویان ایرانی و تسهیل بازگشت آنها به کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک با مقامات بهداشتی و دانشگاهی بلاروس در خصوص حفظ و ارتقای سطح سلامت دانشجویان ایرانی در پی شیوع ویروس کرونا و همچنین تسهیل بازگشت آنها به کشور، «سعید یاری» سفیر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با «ناتالیا ژوکووا» معاون وزیر بهداشت، «آناتولی سیکورسکی» رئیس دانشگاه دولتی پزشکی و «سرگئی ماسکوویچ» رئیس دانشگاه ساخاروف گفت‌وگو کرد. 

 سفیر ایران ضمن تشکر از همکاری مقامات بلاروسی با این سفارتخانه در خصوص برگزاری غیر حضوری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها تا رفع کامل خطر ناشی از کووید- ۱۹، از مقامات بلاروسی خواست تدابیر فوری و کافی برای حفظ و افزایش سطح سلامتی دانشجویان، از جمله برگزاری غیر حضوری امتحانات پایان ترم و تسهیل و تسریع صدور روادید برای دانشجویان متقاضی بازگشت به ایران اندیشیده شود. 
 مقامات بلاروس با تشریح اقدامات انجام شده در راستای حفظ سلامتی دانشجویان و کادر آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، از جمله تصمیم گیری در خصوص برگزاری آنلاین امتحانات دانشجویان سال پنجم پزشکی، تاکید کردند که به زودی تصمیم لازم در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات دیگر دانشجویان اتخاذ و اعلام خواهد شد. 
 این مقامات تاکید کردند که صدور روادید برای دانشجویان متقاضی بازگشت به ایران، با سرعت انجام خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی در این باره وجود ندارد. 
در این گفت‌وگوها همچنین قرار شد تماس‌ها و رایزنی‌های سفارت و مقامات ذیصلاح بلاروس تا حصول اطمینان نسبت به تسهیل بازگشت دانشجویان ایرانی ادامه یابد.
 نزدیک ۸۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های بلاروس مشغول به تحصیل هستند که اغلب آنها در رشته‌های علوم پزشکی مشغول می‌باشند.

به گزارش فارس، سفیر ایران همچنین ۱۰ اردیبهشت ماه در ارتباط با وضعیت سلامتی دانشجویان ایرانی و تسهیل شرایط تحصیلی آنها در گفتگویی تلفنی با «آناتولی سیکورسکی»، رئیس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس، تاکید کرد که حصول اطمینان از حفظ سلامتی دانشجویان ایرانی، اولویت اساسی سفارت است.(اینجا بخوانید)

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس همچنین ۳۱ فروردین ماه نیز در گفتگوی تلفنی با «الکساندر کانیوک» دادستان کل این کشور، از وی خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال در خطر قرار گرفتن سلامتی زندانیان ایرانی، تدابیر لازم برای انتقال آنها به ایران فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول