اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 2 میلیون دلاری آمریکا به ازبکستان برای مبارزه با کرونا

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC / CAR) آمریکا برای مبارزه با کرونا به ازبکستان 2 میلیون و 70 هزار دلار کمک اختصاص می‌دهد.

کمک 2 میلیون دلاری آمریکا به ازبکستان برای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC / CAR) آمریکا برای مبارزه با کرونا به ازبکستان 2 میلیون و 70 هزار دلار کمک اختصاص می‌دهد.

بر اساس گزارش سفارت آمریکا در تاشکند، کمک مالی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای خرید لوازم آزمایشگاه‌ها و تجهیزات برای تشخیص کرونا و همچنین تجهیزات جدید و آموزش کارمندان برای ایجاد اقدامات سریع در زمان وضعیت‌های اضطراری بهداشت اجتماعی ازبکستان هزینه خواهد شد.  

«دنیل سینگر» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) اظهار داشت: ما وضعیت کرونا در آسیای مرکزی را از ماه ژانویه به دقت دنبال می‌کنیم و به تمام دولت‌های منطقه برای حمایت از اقدامات آنها در مقابله با شیوع اپیدمی کمک‌های فنی پیشنهاد دادیم.

وی افزود: این کمک مالی برای تشدید اقدامات کشورهای منطقه جهت کاهش شیوع کرونا کمک می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) نخستین دفتر خود را در  سال 1995 میلادی در شهر «آلماتی» افتتاح کرده است. هم‌اکنون آنها در قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان دفتر دارند.

هم‌اکنون ازبکستان 210 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران آمریکایی دارد که از این میان 49 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران آمریکایی تاسیس شده است.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آمریکا در 9 ماه سال 2018 میلادی در سطح 332 میلیون دلار قرار گرفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول