اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد تومانی در طرح‌های توسعه‌ای مس شهربابک

استاندار کرمان گفت: طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس شهربابک با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومان و ۲۴۸ نفر اشتغال مستقیم افتتاح شد.

سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد تومانی در طرح‌های توسعه‌ای مس شهربابک

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی در حاشیه افتتاح طرح‌های شرکت ملی مس ایران در شهربابک اظهار داشت: پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد از بخشی از مجموع پروژه‌های ۳۰ هزار میلیار د تومانی در استان کرمان است که ۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کنند.

استاندار کرمان افزود: با توفیق الهی و تلاش و کوشش مدیران و صنایع طی سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ پروژه با ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۹ هزار نفر اشتغال مستقیم در استان کرمان داشته‌ایم و این بدین معناست که به‌طور متوسط هر روز ۸ پروژه و ۲۵ شغل مستقیم در استان شاهد بوده‌ایم.

فدایی ابراز داشت: ۳ هزار و ۷۷۲ شغل مستقیم در استان کرمان طی سال  گذشته ایجاد شده است که ۱۲۳ درصد هدف اشتغال تحقق پیدا کرد و همچنین در سال قبل با تلاش همکاران کمیته امداد و بنیاد مسکن ۷ هزار واحد مسکونی برای افراد زیرپوشش کمیته امداد و خانواده‌های مستقر در مناطق محروم ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است و ۳ هزار واحد مسکونی نیز تا شهریور ماه سال جاری احداث و واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان کرمان ۲ هزار و ۲۷۵ کیلومتر لوله‌گذاری طی سال گذشته انجام داده که سه برابر متوسط سال‌های گذشته است و استان کرمان در بخش کشاورزی هم رتبه نخست تولید پسته، خرما، گردو، کنجد و کرک را داشته است.

استاندار کرمان از مشکل کم‌آبی در این خطه هم سخن به میان آورد و تصریح کرد: شهر کرمان در زمان ماکزیمم مصرف یک هزار لیتر کمبود آب دارد و پروژه‌هایی در دست اجراست که برای ادامه روند کار به حمایت رئیس جمهوری نیاز دارند که از ان جمله خط دوم انتقال آب از خلیج فارس و پروژه انتقال آب از دریای عمان است.

فدایی یادآور شد: یک هزار میلیارد تومان مازاد وصولی مالیات در استان کرمان داشته این که حتی یک ریال به استان برگردانده نشده و هر چند می‌گویند در قانون پیش‌بینی نشده است اما با افزایش تخصیص می‌توان این پول را به استان داد زیرا کرمان نخستین استان در کشور از نظر مازاد وصولی مالیات است.

وی همچنین با اشاره به اضافه تولید محصولات کشاورزی در استان کرمان اظهار کرد: گوجه و پیاز تولید بالایی در استان کرمان دارد و با توجه به اینکه مرزهای صادراتی به علت کرونا بسته شده، قیمت این محصولات به شدت پایین آمده حتی در برخی موارد زیر قیمت تمام شده است که خواستار خرید حمایتی دولت هستیم تا کشاورزان ضرر نکنند.

استاندار کرمان درباره وضعیت کرونا در استان هم متذکر شد: طی یک و نیم ماه گذشته روزانه ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان داشتیم اما طی یک هفته گذشته شیب ابتلا به کرونا کمی رو به افزایش بوده که به علت افزایش شناسایی بیمارانی‌ست که در تماس با مبتلایان بوده‌اند.

فدایی عنوان کرد: فوتی‌های کمی در بین مبتلایان به کرونا در استان کرمان داشته‌ایم که یک و نیم نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است که به نسبت وضعیت خوبی داشته‌ایم و امیدواریم حفظ شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول