اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

داوطلبی که در روزهای سخت یک‌نفره سفیر سلامت شد

کارمند اداره ثبت‌احوال شهرستان چادگان به‌ عنوان داوطلب مستقل سلامت شبیه گردانی یکنفره در زمینه ضدعفونی و گندزدایی ادارات شهرستان چادگان با خانه بهداشت همکاری می‌کند.

داوطلبی که در روزهای سخت یک‌نفره سفیر سلامت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، این روزهایی که پرهیز از اجتماعات و عدم حضور در مناطق آلوده به عنوان یک راهکار جدی برای در امان ماندن از کرونا به حساب می‌آیند هستند کسانی که البته برای در امان ماندن مردم دل به دریا بزنند و خطر کنند.

از ضدعفونی معابر گرفته تا تهیه بسته‌های بهداشتی و ارزاق در رزمایش کمک مؤمنانه همه تجلی همین از خود گذشتگی‌هایی که حال و هوا روزهای دفاع مقدس را به کشور بازگردانده و دوباره فلسفه اجتماعی و اخلاق در جامعه ایرانی اسلامی را به عنوان یک الگوی تمام عیار در معرض نمایش مردم جهان قرار داده است.

این ماجرا سر دراز دارد و از پایتخت تا دور دست‌ترین نقاط کشور نیز فراگیر شده است، نسیم خدمت و مهربانی که پیر و جوان و کارمند و کاسب نمی‌شناسد؛ در این روزهای سخت هستند قهرمان‌های گمنامی که تا دیروز شاید مثل بقیه زندگی می‌کردند اما کرونا تفاوت‌ها را آشکار کرد. یکی از این قهرمان‌ها کارمند اداره ثبت‌احوال شهرستان چادگان است که به‌ عنوان داوطلب مستقل سلامت همکاری خود را در زمینه ضدعفونی و گندزدایی ادارات شهرستان چادگان انجام می‌دهد و سفیر سلامت شده است.

رضا عسگری در این باره می‌گوید: داوطلب بودن به یک فرصت استثنایی تبدیل می‌شود که در سایه آن داوطلبان سازمان‌ها، گروه‌های اجتماعی و بخش خصوصی می‌توانند برای دستیابی به اهداف مشترک گام بردارند؛ برنامه داوطلب سلامت هم در تحقق اهداف نظام سلامت است که موجب تغییر رفتار آگاهانه مردم، جامعه و رعایت سبک زندگی سالم در خانواده‌ها می‌شود.

وی روند آغاز به کار خود را هم این طور تشریح می‌کند: برای دریافت خدمات موردنیاز بهداشتی به درمانگاه مربوطه مراجعه کردم و کارشناسان بهداشتی مطالبی را در خصوص داوطلبان سلامت عنوان کردند که همین موضوع علاقه‌مندی خاصی را برای فعالیت من در این حوزه ایجاد کرد و آگاهی از مطالب آموزشی ارائه‌شده موجب شده علاوه بر ارتقای دانش خودم، این دانش را به دیگران نیز انتقال دهم و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

عسگری در راستای مبارزه با ویروس کرونا ادارات تربیت‌بدنی، ثبت‌احوال، دهکده عمران، کمیته امداد، دفتر قضایی، اداره تعاون، اداره دارایی، کتابخانه عمومی، پمپ‌بنزین، سیان جی شهرداری را با در اختیار قرار دادن مواد ضدعفونی از سوی خود ادارات ضدعفونی و دفتر امام‌جمعه شهر چادگان را با تهیه تجهیزات با هزینه شخصی ضدعفونی کرده است.

او  که علاوه بر سفیری سلامت در شهرستان چادگان در کسوت خادمی امام مهربانی‌ها هم فعالیت می‌کند، هدفش را خدمت به همشهریان عزیز و همدلی و همراهی با مدافعان جبهه سلامت پزشکان و پرستارانی که از جان‌ودل برای مردم عزیز ایران اسلامی جان‌فشانی کردند معرفی می‌کند و می‌گوید: با علاقه‌ای که در راستای سلامت داشتم لباس‌های مخصوص ضدعفونی را در زمان گذراندن خدمت نظام‌وظیفه خریداری کردم و حالا از آن‌ها استفاده می‌کنم.

انتهای پیام/۶۳۰۴۶/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول