اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

لزوم نظارت جدی وزارت علوم بر مقالات منتشر شده در مجلات علمی

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه امروزه شاهد ضعف در مقالات علمی هستیم به طوری که کپی‌برداری و رونویسی بسیار رایج شده که باید نقص‌ها و ایرادها برطرف شوند و وزارت علوم نظارت بیشتری بر مقالاتی که در مجلات به چاپ می رسند، داشته باشد.

لزوم نظارت جدی وزارت علوم بر مقالات منتشر شده در مجلات علمی

علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آ‌موزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره ارائه مقالات علمی دانشجویان دکتری، گفت: ارائه مقاله توسط دانشجو نشانگر زبردستی و توانایی وی در انجام تکالیف است و اگر دانشجویی قادر به ارائه مقاله علمی- پژوهشی به یکی از مجلات پژوهشی نباشد پرواضح است که مسیر علم‌آموزی را به درستی طی نکرده است.

وی افزود: اگر دانشجویان مقالات قوی داشته باشند مجلات به راحتی از آنها استقبال می‌کنند؛ اما متاسفانه امروزه شاهد ضعف در مقالات هستیم به طوری که کپی‌برداری و رونویسی بسیار رایج شده که باید نقص‌ها و ایرادها برطرف شوند. 

سلیمی با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از دانشجویان امروزه کار علمی قوی انجام نمی‌دهند، گفت:
چرا باید برخی از دانشجویان دچار ضعف باشند و هزینه‌ هنگفتی متقبل شوند تا فرد دیگری به جای آنها پروژه تحقیق و تکمیل رساله دکتری را عهده‌دار باشد. ما باید مشکل را حل کنیم نه اینکه صورت مساله را پاک کنیم و بگوئیم مقاله نمی خواهیم؛ بلکه باید تاکید بیشتری در ارائه مقاله داشته باشیم و به سمت اصلاح زیرساخت ها برویم.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وزارت علوم باید نظارت بیشتری بر مقالاتی که در مجلات به چاپ می رسند، داشته باشد. باید با مجلاتی که مقالات تکراری و شبه تکراری منتشر می کنند برخورد شود و امتیاز چنین مجلاتی لغو شود. 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول