اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خوان گسترده ضیافت کریمانه در خراسان شمالی / از نان صلواتی تا رزمایش مواسات

اهالی خراسان شمالی همزمان با سالروز ولادت امام حسن، خوان کریمانه‌ای را در جای‌جای نقاط استان گسترده‌اند تا این جشن را با یکایک هم تقسیم کنند.

خوان گسترده ضیافت کریمانه در خراسان شمالی / از نان صلواتی تا رزمایش مواسات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد همزمان با سالروز ولادت امام حسن و نیمه ماه مبارک رمضان، مردمان باب الرضا و گنجینه معرفت‌ها، سفره‌ای به وسعت استان را در اقصی نقاط خراسان شمالی پهن کرده‌اند و ضیافت کریمانه‌ای را در هر کوی و برزن به راه انداخته‌اند.

 

محسن پولادی، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان گیفان بجنورد در مصاحبه با خبرنگار فارس از توزیع غذای گرم نذری و همچنین طبخ صلواتی نان در این دهستان خبر داد و اظهار کرد: ۵۰۰ پرس غذای نذری گرم در دهستان گیفان و برای روستاییان محروم این منطقه همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی توزیع شد.

وی همچنین از همکاری نانوایی‌های ۱۷ روستای این دهستان در طبخ نان صلواتی خبر داد و گفت: این نانوایی‌ها در پویش ضیافت کریمانه، به طبخ و توزیع نان به‌صورت صلواتی و رایگان در میان اهالی این روستاها در روز ۱۵ ماه مبارک رمضان اقدام کرده‌اند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان گیفان بجنورد افزود: این کمک‌های انجام‌شده به مردم درمجموع با کمک ۱۰ میلیون تومانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی و نیت خیر خیران و واقفان انجام می‌شود.

 

ایمان اشراقی نیز با اشاره به اجرای همه طرح ضیافت کریم توسط هیات حسین جان بجنورد گفت: طرح پخت و توزیع نان رایگان در شهرهای مختلف خراسان شمالی اجرایی می‌شود.

وی تمرکز این طرح را در حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار بیان کرد و افزود: در این طرح بالغ‌بر ۲۰۰ نانوایی مشارکت می‌کنند که نشان از گستردگی این طرح در فاروج، آشخانه و شیروان و بجنورد است.

مسئول جذب مشارکت‌های مردمی هیأت «حسین جان» بجنورد روستاهای زلزله‌زده و سیل‌زده طی سالیان اخیر را ازجمله مناطق هدف طرح نان صلواتی بیان کرد.

 

هاشم شیرازیان نیز از همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برای کمک‌های کریمانه همزمان با سالروز ولادت امام حسن خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۵ هزار غذای گرم به مناسب میلاد امام حسن مجتبی همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان در میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی افزود: کانون مسجد امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) شهر اسفراین با کمک خیرین تاکنون مبلغ ۴۸ میلیون تومان جمع‌آوری‌شده که در قالب بسته‌های غذایی شامل (برنج، گوشت، ماکارونی، روغن، رب، قند، بسته‌های بهداشتی و کمک نقدی در میان خانواده نیازمند و آسیب دیدگان از بیماری کرونا تقسیم‌شده است.

 

محسن امیری نیز از اجرای دومین مرحله طرح رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در سطح خراسان شمالی خبر داد و گفت: همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مؤمنانه برگزار می‌شود.

مسئول بسیج رسانه سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: این رزمایش شنبه (۲۰ اردیبهشت) به‌صورت محوری در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان بجنورد و مساجد محوری و مصلاهای شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که طی آن ۵ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود.

امیری، ارزش هر بسته معیشتی را ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این رزمایش کمک به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌دیده در بیماری کروناست.

پخت کیک نذری نیز از دیگر طرح هایی بود که به مناسب میلاد امام حسن در بجنورد اجرایی شد و با مشارکت مردمی این کیک های نذری پخته شده در میان نیازمندان و محرومان توزیع شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول