اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آموزش ۷۰ درصد بدنه نیروی دریایی کشور در استان گیلان

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا از آموزش 70 درصد بدنه نیروی دریایی در 15 مرکز آموزشی و 21 مرکز تخصصی فنون دریایی در این مرکز خبر داد.

آموزش ۷۰ درصد بدنه نیروی دریایی کشور در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کارکنان فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) ظهر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با ایشان دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه لازمه پیشرفت و به سعادت انسان مشورت در مسائل مختلف است، اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) تأکید بسیار زیادی به انجام مشورت با یکدیگر در انجام امور مختلف داشتند زیرا هیچ موفقیتی در جامعه بدون مشورت و در نظر گرفتن پروردگار حاصل نمی‌شود.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به نقش مؤثر نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس گفت: نیروی دریایی در طول دوران انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس  با مبارزات سخت خود به‌خوبی از اراضی دریایی جمهوری اسلامی دفاع کردند.

وی نیروی دریایی را نیروی راهبردی برشمرد و افزود: مأموریت‌های نیروی دریایی بسیار سخت است و‌ افراد این نیرو باید دارای آمادگی جسمانی بسیار خوبی باشند زیرا وظیفه حفاظت از اراضی دریایی کشور در شمال و جنوب و به‌ویژه خلیج‌فارس بر عهده نیروی دریایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی ایران از اراضی دریایی خود به‌شدت دفاع می‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های نظامی و دفاعی و علمی به دستاورد و امکانات بسیار خوبی دست‌یافته است که نمونه آن ارسال ماهواره به فضا بوده است که خوبی در مدار زمین قرار گرفت.

فلاحتی با تأکید بر لزوم توجه نیروی دریایی به حفظ آمادگی برای مقابله با دشمن بیان کرد: باید با انجام مانورهای مختلف در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کرد زیرا استکبار همواره برای نابودی جمهوری اسلامی برنامه داشته و تمامی نهادها ازجمله نیروی دریایی باید آمادگی خود در عرصه‌های فکری، نظامی، جسمی و روحی حفظ کرده و در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کنند.

وی استان گیلان را محلی برای فراگرفتن علوم فنون دریایی دانست و گفت: استان گیلان به دلیل وجود دریای خزر دارای ظرفیت خوبی به لحاظ آموزش نیروهای دریایی است به همین دلیل بسیاری از افراد بدنه نیروی دریایی کشور در این استان آموزش می‌بینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به مهم‌ترین وظیفه راهبردی نیروی دریایی افزود: صیانت از مرزهای عقیدتی نیروهای خودی مهم‌ترین هدف راهبردی نیروی دریایی است.

فلاحتی با بیان اینکه هیچ قدرتی توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارند، گفت: ایران در مبارزه با ویروس کرونا رتبه اول جهانی را کسب کرده و ۱۶ هزار کیت تشخیص کرونا را به دنیا صادر کرد و در دریا هم جوانان نیروی دریایی با شجاعت و بصیرت خود به‌خوبی از اراضی دریایی کشور دفاع می‌کنند.

وی با تأکید بر ذلیل شدن آمریکا در خاورمیانه اظهار کرد: هیچ قدرت نظامی از هیچ کشور دنیا توان تجاوز به جمهوری اسلامی را ندارند زیرا قطعاً پاسخی محکم دریافت می‌کند که مهم‌ترین دلیل آن شکست‌های پی‌درپی آمریکا در عراق، سوریه، لبنان و خلیج‌فارس است.

 

آموزش ۷۰ درصد بدنه نیروی دریایی کشور در استان گیلان

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در این دیدار با بیان اینکه نیروی دریایی از تمام امکانات خود برای دفاع از اراضی دریایی کشور استفاده می‌کند، اظهار کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۰ سال شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده و از همه ظرفیت خود در خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر برای محافظت از اراضی دریایی استفاده کرده است.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری با اشاره به آموزش ۷۰ درصد بدنه نیروی دریایی در استان گیلان گفت: در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) ۱۵ مرکز آموزشی و ۲۱ مرکز آموزش تخصصی مشغول به کار و فعالیت هستند که در این مجموعه و با تلاش‌های انجام‌شده ۷۰ درصد بدنه نیروی دریایی کشور در این مرکز آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) در چند ماه پایان سال گفت: در دوران بارش برف سنگین در استان گیلان این مرکز با فرستادن ماشین‌آلات سنگین، پتو، بنزین، نان و مواد غذایی به یاری افراد و خودروهای گرفتارشده در مسیر جاده فومن به سراوان شتافت.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا با اذعان به اینکه بیمارستان ولی‌عصر (عج) نیروی دریایی در اختیار بیماران کرونایی قرارگرفته افزود: از روزهای اول شیوع کرونا در گیلان پزشکان نیروی دریایی به اکثر بیمارستان‌های استان رفته و به مدیریت این ویروس در گیلان کمک کردند.

شفقت یکی از وظایف نیروهای مسلح را خدمات‌رسانی به مردم در هنگام بحران دانست و تصریح کرد: در راستای رزمایش مواسات در هفته گذشته و در مرحله اول این رزمایش ۱۱۰ بسته معیشتی به نیازمندان استان توزیع‌شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول