اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

رئیس دانشگاه آزاد انتصاب وزیر آموزش عالی کشور عراق را تبریک گفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی، انتصاب وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور عراق را به وی تبریک گفت.

رئیس دانشگاه آزاد انتصاب وزیر آموزش عالی کشور عراق را تبریک گفت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، انتصاب وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور عراق را به وی تبریک گفت.

متن پیام طهرانچی به شرح زیر است:

«جناب پروفسور نبیل کاظم عبدالصاحب

وزیر محترم آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق

مایلم تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت انتصاب جنابعالی که از دانشگاهیان صاحب‌نام کشور عراق هستید، به سمت وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور جمهوری عراق ابراز کنم.

روابط دوستانه و صمیمانه دو ملت و دو دولت همسایه در سال‌های اخیر مثال‌زدنی و رو به گسترش بوده است و یکی از عناصر تقویت‌کننده آن، روابط آکادمیک و دانشگاهی می باشد و در میان دانشگاهیان ایران، دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی در توسعه و تعمیق این روابط داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با حدود یک میلیون دانشجو و ۴۰ درصد دانشجویان ایران و پیشتاز تحقیقات فناوری نوین ایران با حدود ۴۰ هزار عضو هیأت علمی، میزبان ۱۸ هزار دانشجوی غیرایرانی است که حدود یک‌چهارم ایشان دانشجویان عراقی هستند و به این ترتیب رکورددار تعداد دانشجویان غیرایرانی همچنین دانشجویان عراقی در میان دانشگاه‌های ایران است. به همین دلیل توافق نامه‌های با محتوایی بین این دانشگاه و وزارت محترم آموزش عالی و تحقیقات عراق و نیز دانشگاه‌های معتبر عراقی طی سه سال گذشته جهت همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی مشترک منعقد شده است و یقیناً تحکیم ارتباط‌های علمی و رفع موانع موجود و تسهیل رفت‌وآمدهای اساتید و دانشجویان دو کشور برادر، گشایش‌های مهمی را در مسائل منطقه به همراه خواهد آورد.

تردیدی ندارم که جنابعالی به عنوان یک دانشگاهی صاحب نام و اعتبار نیز حامی گسترش هرچه بیشتر این مناسبات در دوران وزارت خواهید بود و با حضور جنابعالی مناسبات علمی و پژوهشی بیش از گذشته ارتقا خواهد یافت.

امیدوارم که جنابعالی در اسرع وقت دعوت این دانشگاه و وزارت علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران را جهت سفر به ایران پذیرفته تا تدوین توافقنامه همکاری‌های گسترده‌تر امکان‌پذیر شود.

سلامتی و موفقیت جنابعالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول