اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء خواستار اعمال فشار سازمان ملل برای تخلیه محموله نفت‌کش «صافر» شد

وزیر نفت دولت نجات ملی در صنعاء از سازمان ملل خواست برای تخلیه محموله نفت‌کش «صافر» در سواحل استان الحدیده در غرب یمن، بر ائتلاف سعودی اعمال فشار کند.

صنعاء خواستار اعمال فشار سازمان ملل برای تخلیه محموله نفت‌کش «صافر» شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد عبدالله دارس» وزیر نفت دولت نجات ملی یمن از سازمان ملل خواست تا ائتلاف سعودی را برای تخلیه محموله صافر پیش از وقوع فاجعه زیست‌ محیطی، تحت فشار گذارد.

دارس گفت که محموله نفت‌کش صافر که بیش از یک میلیون بشکه نفت خام است، به منزله بمب ساعتی و تهدیدی برای محیط زیست دریایی است چرا که این کشتی فرسوده شده و عملیات تعمیر و نگهداری آن به دلیل تجاوزات (ائتلاف سعودی) متوقف شده است.

طبق گزارش خبرگزاری سبأ یمن، دارس همچنین گفت که ائتلاف متجاوز سعودی همچنان از تخلیه محموله یا تعمیر و نگهداری این کشتی ممانعت می‌کند با وجود اینکه وزارت نفت تلاش‌های زیادی در این باره کرده است اما ائتلاف سعودی از دسترسی تیم فنی به این کشتی به منظور تعمیر و نگهداری آن تحت نظر سازمان ملل ممانعت می‌کند.

او همچنین درباره وقوع فاجعه زیست محیطی در نتیجه نشت نفتی این کشتی که ممکن است وارد دریای مدیترانه و دریای عمان شود، هشدار داد.

وزیر نفت دولت نجات ملی یمن همچنین تأکید کرد که در صورت وقوع هر گونه نشت نفتی، سازمان ملل و ائتلاف سعودی مسئول کامل وقوع فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ و کانال سوئز خواهند بود.

طبق اعلام وزارت نفت دولت نجات ملی، نفت‌کش صافر که از چهار سال پیش در سواحل یمن لنگر انداخته، حامل یک میلیون و ۲۷۸ هزار بشکه نفت خام است.

پیشتر شبکه سعودی «العربیه» گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا از انصارالله برای همکاری با سازمان ملل و اعطای اجازه به آن جهت تعیمر و نگهداری نفت‌کش صافر درخواست کرده و انصارالله را به توقیف این نفت‌کش متهم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود گفته بود که انصارالله مسئول هر گونه عواقب انسانی و زیست محیطی نشت نفت از کشتی صافر خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول