اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

توزیع ۱۱۸ هزار پرس غذای گرم به همت مسجدی‌ها میان نیازمندان ‌

همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و در راستای اجرای طرح ملی راهکار در لبیک به منویات مقام معظم رهبری، ۱۱۸ هزار پرس غذای گرم به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران میان نیازمندان توزیع شد.

توزیع ۱۱۸ هزار پرس غذای گرم به همت مسجدی‌ها میان نیازمندان ‌

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، کریم اهل بیت و مظهر صبر، سخاوت و احسان اظهار کرد: ماه رمضان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی دوچندانی که زندگی اقشار مختلف مردم به ویژه نیازمندان را تحت تاثیر قرار داده است عرصه ای برای تمرین بیشتر سخاوت و بخشش و احسان است.

وی در ادامه امام حسن (ع) را الگوی تام و تمام انسانیت و کرم خواند و افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در زادروز اولین گل بهشتی زهرای مرضیه و دومین امام همام شیعیان، مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان، در قالب طرح ملی راهکار اقدام به برپایی «سفره کرامت» کرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه «مردم ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند» گفت: رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پیرو فرامین معظم له در حال اجراست. در این راستا در شب و روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ۱۱۸ هزار پرس غذای گرم در یک هزار و ۲۰۰ آشپزخانه مساجد پخت و توسط کانون‌های مساجد استان تهران توزیع شد.

ارزانی، با بیان اینکه هر آشپزخانه به صورت میانگین ۲۰۰ تا ۵۰۰ پرس غذا تهیه کرد، ابراز کرد: نیازمندان همسایه و پیرامون مساجد در اولویت اول توزیع قرار دارند و مابقی نیز میان خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند در مناطق محروم و حاشیه‌نشین تهران توزیع شد.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: پخت غذا در آشپزخانه‌های مساجد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا غذای گرم یک تا دو ساعت قبل از افطار توزیع شده و به دست نیازمندان برسد. 
 
وی همچنین از راه اندازی کاروان شادی در راستای ایجاد شادی و نشاط معنوی در نقاط مختلف تهران بزرگ خبر داد و گفت: بچه‌های مسجد در روز و شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در قالب  ۱۱۰ کاروان شادی با حضور در مناطق و شهرک های مسکونی تهران با پخش سرود و مولودی خوانی سعی کردند فضای شادابی و نشاط معنوی را در این روز خجسته و مبارک، برای روزه داران به ارمغان بیاورند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول