اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهره‌برداری از بیمارستان 235 تختخوابی سقز/افتتاح فرودگاه سقز تا پایان امسال

فرماندار ویژه سقز از افتتاح بیمارستان 235 تختخوابی شفا تا چند روز آینده و افتتاح فرودگاه سقز تا پایان سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از بیمارستان 235 تختخوابی سقز/افتتاح فرودگاه سقز تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از افتتاح بیمارستان 235 تختخوابی شفا تا چند روز آینده و  افتتاح فرودگاه سقز تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: راه، مرز و کشاورزی، بسترهای توسعه شهرستان سقز هستند.

وی ابراز امیدواری کرد، با رایزنی‌هایی که صورت گرفته است، مرز سیف سقز که اشتغال قابل توجهی را به دنبال دارد بازگشایی شود.

کریمیان از کادر درمان، مردم سقز، بازاریان، اصناف و کمپین های مردم نهاد در جریان پیشگیری و مبارزه با کرونا تقدیر کرد و گفت: اگر این همکاری‌ها نبود شاهد تلفات انسانی زیادی در شهرستان بودیم.

وی در ادامه عنوان کرد: ارزیابی سال 99 مدیران شهرستان سقز بر اساس معیارهایی چون جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی خواهد بود و در این راستا از مدیران و کارکنان ادارات خواست نهایت دقت و همکاری را داشته باشند.

کریمیان از دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام اهتمام جدی داشته باشند و خطاب به بخشداران، اعضای شورای شهرستان، بخش و شوراهای اسلامی روستا و دهیاران گفت: برای فعال کردن طرح‌های عمران روستایی، تلاش کنید.

فرماندار با بیان اینکه، سقز در همراهی و همدلی زبانزد عام و خاص و در یاری رسانی به شهروندان در جریان کرونا برای مردم کشورمان ثابت و سقز الگوی ایرانیان شد، از اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری خواست تا همراه و همدل برای آبادانی و توسعه شهر تلاش کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان سقز با اشاره به حوادث و مشکلات مختلف سال گذشته به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری با عنوان اینکه، «غلبه بر دشواری ها موجب قدرتمند شدن یک ملت است»، اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات مختلف از جمله بحران‌های گوناگون در سال 98 در شهرستان سقز باعث آب دیده شدن و توانمندتر شدن مسئولان شد تا برای مقابله، مبارزه و پیشگیری از حوادث آینده آماده تر باشند.

وی اضافه کرد: در سال 98 همچنین شاهد رخداد سیاسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودیم که این حماسه سیاسی با مشارکت مناسب مردم برگزار شد.

فرماندار سقز از تلاش‌های محسن بیگلری نماینده فعلی مردم شهرستان سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و اعتماد مردم این دو شهرستان را به بهزاد رحیمی نماینده منتخب مردم در مجلس تبریک گفت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تلاش فراگیر برای توسعه پایدار شهرستان سقز بیان کرد: نقش نخبگان باید پررنگ‌تر شود.

فرماندار سقز همچنین از همکاری گسترده اقشار مختلف مردم، خیران، انجمن‌های مردم نهاد، دستگاه های امنیتی و نظامی، شبکه بهداشت و ادارات مختلف همچنین از تلاش و همکاری نیروی انتظامی، برای پیشگیری از کرونا به صورت ویژه تقدیر کرد.

وی همچنین از تلاش‌های سپاه و ارتش برای گندزدایی و توزیع بسته‌های معیشتی، از همت سازمان تبلیغات برای تدوین برنامه های فرهنگی، از سعی اصحاب رسانه برای آگاه‌سازی مردم، از تلاش خیران جهت کمک به مردم و تولیدی‌های ساخت ماسک و لباس ایزوله تشکر کرد.

فرماندار سقز خاطرنشان کرد: در بحث بیماری کرونا ویروس، به دلیل تبدیل شدن سقز به کانون استان، با دوراندیشی برای جلوگیری از شیوع این بیماری، زودتر از شهرهای دیگر برای بستن بازار اقدام و تدابیر لازم جهت اجتماعات اتخاذ شد و همچنین در این راستا و برای حفاظت از جان شهروندان، تمامی تصمیمات استانی و کشوری، اجرا شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهید راه سلامت استان کردستان «شهید محمد یاراحمدی» بیان کرد: 70 نفر از کادر درمان درگیر با بیماری کرونا به این بیماری مبتلا و درمان شدند.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های کادر پزشکی و همکاری مردم پیک کرونا در شهرستان سقز در 20 روز گذشته کنترل شده است.

رئیس شورای اداری شهرستان سقز بر نظارت جدی اصناف و صنعت، معدن و تجارت بر نحوه عرضه با کیفیت نان و پیشگیری و جلوگیری از کم فروشی، کنترل قیمت در بازار و برخورد با گرانفروشی و احتکار تاکید کرد.

کریمیان همچنین بر آمادگی جهاد کشاورزی و تعاون روستایی جهت خرید گندم، نظارت جدی سازمان صمت بر توزیع عادلانه کالاهای یارانه ای، تکریم مردم توسط تمامی مسئولان، اهمیت قائل شدن برای نظم و انضباط در ادارات تصریح و در ادامه بر ایجاد امید در دل مردم تاکید و بیان کرد: مسئولان با عملکرد مناسب و بیان آن، باعث ایجاد امید در دل مردم می‌شوند.

ابتلای ۹۰ سقزی به بیماری کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز هم در این جلسه با بیان اینکه مردم شهرستان سقز با ماندن در خانه، روزهای به یادماندنی و تاریخی ثبت کردند، اظهار کرد: ۳۹۰ نفر در شهرستان سقز کرونا مثبت دارند.

 انور بهرامی گفت: در ۸۰ روز گذشته از زمان شروع کرونا در سقز ۵۶۳ نمونه در مراکز درمانی گرفته شده است.

بهرامی بیان کرد: تاکنون ۳۸ نفر قطعی بر اثر کرونا در شهرستان سقز فوت کرده اند که مرگ سه نفر از آنان در شهرهای خارج از سقز بوده است.

وی به تشریح اقدامات در راستای پیشگیری و مبارزه با این بیماری پرداخت و همکاری و تلاش کمپین های مردم نهاد، خیران، تولیدی‌های لباس ایزوله، اصحاب رسانه و فعالان اقتصادی  را ستود.

بهرامی همچنین اقدامات ستاد بحران به مدیریت فرمانداری و همکاری های نهادهای نظامی و انتظامی و شورا و شهرداری را ارج نهاد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول