اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نگاه به مساله توسعه در سال «جهش تولید» باید فراتر از نگاه بخشی باشد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری نگاه را شفاف‌تر کنید و با نگاه فنی و کارشناسی زمان استعلام‌ها کوتاه‌تر و در جهت پیشبرد سریع‌تر کار صورت گیرد و با توجه به سال «جهش تولید» نگاه به مساله توسعه باید فراتر از نگاه بخشی باشد.

نگاه به مساله توسعه در سال «جهش تولید» باید فراتر از نگاه بخشی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، قدرت‌الله عابدی در دیدار سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: یکی از موضوعات که در سند آمایش استان وجود دارد، استفاده از آب دریا و آب شیرین‌کن‌ها و استفاه از آب‌های غیرمتعارف به ویژه برای مصارف صنعت است که باید بستر آن را در حوزه غیردولتی فراهم کنیم چرا که محدودیت در حوزه آب‌سطحی و زیرزمینی زیاد است و استان را نمی‌توان فقط با این ظرفیت‌ها به سمت توسعه سوق داد.

وی تصریح کرد: یکی از دستگاه‌های موثر در توسعه استان شرکت آب منطقه‌ای است که بسیاری از موضوعات توسعه‌ای استان لاجرم به حوزه آب منطقه‌ای گره می‌خورد که شامل پروژه‌های صنعت، گردشگری، کشاورزی و... است. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری نگاه را شفاف‌تر کنید و با نگاه فنی و کارشناسی زمان استعلام‌ها کوتاه‌تر و در جهت پیشبرد سریع‌تر کار صورت گیرد و با توجه به سال «جهش تولید» نگاه به مساله توسعه باید فراتر از نگاه بخشی باشد.

 

* برای رشد درآمد سرانه استان نیاز به تحول کلی در گلستان داریم

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این دیدار گفت: درآمد سرانه استان نصف درآمد سرانه کشور است و برای رشد درآمد سرانه نیاز به تحول کلی در استان داریم و هر کدام از ما در هر جایگاهی باید به ارتقای این سرانه کمک کنیم.
سیدمحسن حسینی از جمله اقدامات لازم را تسریع در صدور مجوزهای لازم در قالب مقررات، اخذ تفویض‌هایی که می‌توان از مرکز گرفت و جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مانند بخش آب دانست.

توسعه صنایع و تخصیص آب صنعت در غرب گلستان به دلیل واقع شدن سدها در شرق استان استفاده نمی‌شود
وی با بیان اینکه یکی از مسائل مورد نیاز توسعه صنایع استان در حال حاضر مساله آب است، تصریح کرد: اکثر سدهای استان تخصیص آب صنعت دارند ولی از این تخصیص به دلیل واقع شدن سدها در شرق و توسعه صنایع در غرب استان استفاده نمی‌شود، به همین دلیل به جد پیگیر مطالعه و احداث سامانه انتقال آب صنعت استان هستیم  و در این راه نیاز به حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از انجام مطالعات این طرح است تا سپس به جذب سرمایه‌گذار برای اجرای آن پرداخت.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: به دنبال ظرفیت بالای استان در بحث گردشگری آبی، 25 نقطه از سدهای کوچک مخزنی و سدهای بزرگ استان را به عنوان نقاط هدف مشخص کرده‌ایم و در پی فراخوان به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم که در صورت اجرا،  این طرح می‌تواند در جذب و افزایش ماندگاری گردشگر در استان و در نهایت در افزایش سرانه استان موثر باشد.

* مشخص کردن ردیفی برای هزینه‌های مستندسازی و آموزش همگانی یک ضعف اساسی است که باید به آن پرداخته شود
وی بیان کرد: مشخص کردن ردیفی برای هزینه‌های مستندسازی و آموزش همگانی در موافقت‌نامه طرح‌ها از دیگر مواردی است که نیاز است هم در سطح استان و هم ملی به دلیل ضعف اساسی در بخش آگاهی‌بخشی و آموزش همگانی در کشور به آن پرداخته شود. 

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول