اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نجات معادن نیازمند حمایت جدی دولت است

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت لرستان گفت: دولت برای جلوگیری از تعطیلی معادن بایستی حمایت‌های جدی از معادن انجام دهد زیرا افزایش 60 درصدی هزینه‌های استهلاک ماشین‌آلات معدنی آسیب جدی به معادن استان وارد می‌کند.

نجات معادن نیازمند حمایت جدی دولت است

جمال مومیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کرونا در لرستان به تمامی معادن و صنایع معدنی استان دستور عمل‌های بهداشتی اعلام شد.

وی با بیان اینکه فاصله‌گذاری هوشمند در تمام معادن استان اجرا شده است، افزود: بر خلاف سایر واحدهای تولیدی، معادن لرستان تا به امروز از نظر اقتصادی آسیب جدی ندیده‌اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت لرستان بیان کرد: در سال جدید هزینه پرسنلی معادن بیش از 30 درصد افزایش‌یافته همچنین هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری ماشین‌آلات معدنی نیز طی یک سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است.

مومیوند با اشاره به اینکه افزایش 60 درصدی هزینه‌های استهلاک ماشین‌آلات معدنی آسیب جدی به معادن استان وارد می‌کند، تصریح کرد: دولت برای جلوگیری از تعطیلی معادن بایستی حمایت‌های جدی از معادن انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل امروز حوزه معدن در لرستان تقابل با محیط‌زیست است به همین منظور مسئولان استان بایستی در این حوزه جانب‌دارانه از محیط‌زیست حمایت نکنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت لرستان گفت: بر اساس پروتکل‌ها معادن استان را موظف کرده‌ایم که چند برابر هر تعداد درخت که در فرایند معدنی خود قطع کرده را در طبیعت بکارند.

انتهای پیام/85016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول