اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

فرصت‌های حمل و نقل دریایی محور رایزنی نمایندگان ترکمنستان و روسیه

نمایندگان ترکمنستان و روسیه در مورد استفاده از فرصت‌های حمل و نقل دریایی میان دو کشور گفت‌و گو کردند.

فرصت‌های حمل و نقل دریایی محور رایزنی نمایندگان ترکمنستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در وزارت کشاورزی و حفظ محیط زیست ترکمنستان با مدیریت شرکت روسی «ترانس اویل ترمینال» مذاکرات ویدیویی برگزار شد.

در این مذاکرات مقامات وزارت کشاورزی و حفظ محیط زیست و همچنین نمایندگان وزارت امور خارجه و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان کشور ترکمنستان نیز شرکت کردند.

همکاری‌های دو طرف در زمینه حمل و نقل و لجستیک و عرضه محصولات کشاورزی از مهم‌ترین محورهای این مذاکرات بود.

تاکید شد نزدیکی جغرافیایی منطقه خزر ترکمنستان که دارای زیرساخت‌های بندری لازم است، در منطقه «آستراخان» روسیه می‌تواند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور کمک کند.

نمایندگان طرف روسی، شرکت کنندگان ترکمن را با قابلیت‌های این شرکت و از جمله ترمینال تخصصی در ساحل «رودخانه ولگا» جهت دریافت، ذخیره و انتقال روغن‌های گیاهی از طریق راه آهن، جاده و دریا آشنا کردند.

قابل ذکر است که طبق اعلام وزارت صنعت و منابع طبیعی استان «آستاراخان» روسیه، در سال 2019 انتقال انواع روغن نباتی از طریق بندر «آستاراخان» به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

با توجه به بالا رفتن تقاضا نسبت به روغن نباتی، اپراتورهای بندری مانند شرکت «ترانس اویل ترمینال» اقدام به سرمایه‌گذاری روی نوسازی و توسعه ظرفیت‌های خود برای پذیرش این نوع بار کردند.

همچنین تاکید شد که در صورت امضای توافق، میزان ذخیره و انتقال روغن‌های گیاهی مورد نیاز ترکمنستان از طریق بندر آستاراخان به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول