اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تنها 4 سانتی‌‌مترمربع سرانه فضای فیزیکی فرهنگی مفید آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر سرانه فضای فیزیکی فرهنگی مفید استان چهار سانتی‌مترمربع است که با سرانه استاندارد فیزیکی دنیا که ۷۰ سانتی‌مترمربع است، فاصله بسیاری دارد.

تنها 4 سانتی‌‌مترمربع سرانه فضای فیزیکی فرهنگی مفید آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد محمدپور امروز در بازدید از پروژه تالار مرکزی تبریز اظهار داشت: این پروژه به لحاظ طراحی، معماری و پوشش بخش‌های مختلف فرهنگی، یکی از پروژه‌های فاخر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه این پروژه از جمله بزرگترین پروژه‌های متمرکز کشور است، گفت: این پروژه پس از چند سال وقفه از اواخر سال ۹۷ با استقرار پیمانکار در حال اجرا بوده و ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رحمتی افزود: متاسفانه به‌علت عدم تخصیص اعتبار کافی طی سال ۹۸ که از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب، تنها یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت، روند پیشرفت آن کند است.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا با روش‌های شتاب‌دهی روند این پروژه را تسریع ببخشیم، زیرا در حال حاضر سرانه فضای فیزیکی فرهنگی مفید استان چهار سانتی‌متر مربع است که با سرانه استاندارد فیزیکی دنیا که ۷۰ سانتی‌متر مربع است فاصله بسیاری دارد و با اجرای این پروژه میزان سرانه استان را می‌توانیم به مقدار قابل توجهی افزایش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در حال تلاش برای دریافت اعتبار مصوب کامل در سال‌جاری هستیم، از به‌کارگیری ساز و کارهای دولتی از جمله ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی در راستای جلب مشارکت بخش خصوصی همچنین مدنی جهت پیشبرد و تسریع روند این پروژه خبر داد.

وی افزود: این پروژه به لحاظ طراحی، معماری و پوشش بخش‌های مختلف فرهنگی، یکی از پروژه‌های فاخر کشور خواهد بود که با تمام قدرت آن را پیش برده و اجازه هیچ‌گونه توقف را طی عملیات نخواهیم داد، زیرا به‌دستور مستقیم رئیس مدیریت برنامه و بودجه کشور این پروژه تداوم خواهد داشت و تخصیص اعتبار آن در سال ۹۹ در اولویت قرار خواهد گرفت.

محمدپور با بیان اینکه وسعت این طرح فرهنگی -  هنری ۱۸ هزار متر مربع است، اضافه کرد: تامین پارکینگ موردنیاز به ظرفیت ۲ هزار دستگاه خودرو برای تالار مرکزی تبریز بسیار ضروری است، از این‌رو در حال تعامل و رایزنی مستمر با شهرداری تبریز هستیم تا اراضی لازم جهت احداث پارکینگ موردنیاز نیز اختصاص یابد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول