اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی 114 هزار خانوار آسیب دیده از کرونا/ توزیع 50هزار بسته معیشتی در کهگیلویه وبویراحمد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تاکنون 50هزار بسته معیشتی در بین اقشار آسیب دیده از کرونا در سطح استان توزیع شده است، گفت: تا پایان هفته 25 هزار بسته معیشتی دیگر توزیع خواهد شد.

شناسایی 114 هزار خانوار آسیب دیده از کرونا/ توزیع 50هزار بسته معیشتی  در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پیش از ظهر امروز دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه با حضور فرمانده سپاه فتح استان، اعضای شورای تامین شهرستان و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در حسینیه ثاراله گچساران برگزار شد.

 در حاشیه برگزای این آیین حمید خرمدل اظهار کرد:  بعد از  فرمایش مقام معظم رهبری  در نیمه شعبان مبنی بر همدلی و مواسات  و کمک به اقشار آسیب دیده کرونا، سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و بسیج با همکاری دستگاه های اجرایی استان با برگزاری رزمایش کمک مومنانه در کنار نیازمندان قرار گرفت.

 وی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل و با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر همدلی و مواسات  شاهد کمک های مومنانه در سطح کشور هستیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  ابراز کرد: خوشبختانه در سطح کشور شاهد هستیم که نیروهای مردمی، هیئت‌های مذهبی و دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای از بین بردن ویروس کرونا و کمک به هم‌نوعان همکاری خوبی داشته‌اند.

 خرمدل با بیان اینکه  114 هزار خانوار آسیب دیده از کرونا در سطح استان  از سوی بسیج شناسایی شده است، گفت: از مجموع این خانوارها قریب  بر ۵۸هزار خانوار نام نویسی و شناسایی شدند که در حال حاضر 50 هزارخانوار مورد حمایت  و بسته های معیشتی  در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز دومین مرحله رزمایش «مواسات و همدلی» با هدف کمک به اقشار کم درآمد و آسیب دیده از کرونا، ابراز کرد:  تا پایان هفته ۲۵ هزار بسته معیشتی  از سوی ستاد فرمان امام در کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه فتح استان در ادامه با تقدیر و تشکر از همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در تهیه اقلام معیشتی برای اقشار آسیب دیده از کرونا عنوان کرد: خوشختانه در شهر گچساران شاهد تجمیع کمک های مومنانه هستیم.

 وی ابرای کرد: در این راستا شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران هزینه چهار هزار بسته معیشتی به ارزش 12 میلیارد ریال که توسط کارکنان شرکت نفت جمع آوری شده و در قالب کمک های مومنانه توسط نیروهای سپاه خریداری و در بین اقشار آسیب دیده توزیع می شود.

وی ادامه داد: مجموع خانوارهای تحت پوشش شهرستان  بیش از 7500 خانوار بوده که امروز چهار هزار بسته در بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع می‌شود.

خرمدل  با بیان اینکه هر بسته معیشتی به ارزش 320 هزار تومان است، ابراز کرد: بسته معیشتی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه، خرما، مرغ، گوشت و ماسک  است  که  در بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع می‌شود.

 فرمانده سپاه فتح استان ابراز کرد: در شهرستان کهگیلویه هم  یک خیر هم استانی 10 میلیارد ریال کمک کرده که با این میزان 5هزار بسته معیشتی تهیه و خریداری و در شهرستاهای دهدشت، چرام، بهمئی و لنده توزیع خواهد شد.

خرمدل با بیان اینکه  این افراد شناسایی شده تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند، گفت: اقلام معیشتی در بین خانوارهایی که به دلیل بیماری کرونا شغل خود را از دست اده‌اند توزیع می‌شود.

 وی ادامه داد: برنامه‌ریزی  ما این است که با همکاری مجموع نهادهای حمایتی، هیات مذهبی و پایگاه های مقاومت تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد 114 هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه در سطح استان توزیع شود.

خرمدل خاطرنشان کرد: توزیع بسته معیشتی تا پایان ریشه کنی کرونا  در سطح استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/82031
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول