اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مجلس یازدهم ساختارهای رانتی و فسادزا را اصلاح کند

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پزشکی شهید بهشتی گفت: رفع مشکلات کشور نیازمند همکاری تمام قواست و این وضعیت اصلاح نخواهد شد مگر مجلس، دولت و قوه قضاییه در کنار هم به وظایف خود عمل کنند.

مجلس یازدهم ساختارهای رانتی و فسادزا را اصلاح کند

حامد محمودی قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری با اشاره به شیوع کرونا و وضعیت فعلی کشور گفت: متاسفانه در این وضعیت و در حالی ‌که مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند، مسئولین مربوطه با فراموشی نقش خود صرفا به توصیه‌های ارشادی اکتفا می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت باید برای حمایت از مردم از اختیارات خود استفاده کرده و دست دلالان را از بازارها کوتاه کند نه اینکه خود نظاره‌گر باشد.

محمودی یادآور شد: در حالی که مالیات به عنوان یک ابزار تنظیم کننده بازار شناخته می‌شود اما شاهد این هستیم که دولت به حد کافی از این ابزار استفاده نمی‌کند، به عنوان مثال در حالی که قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار با افزایش ببش از ۱۰۰ درصد مواجه شده، می‌توان با وضع مالیات‌های پلکانی و سنگین این اختلاف قیمت را کاهش داد. این ابزار هم به کاهش قیمت‌‌ها کمک می‌کند و هم در این شرایط برای دولت می‌تواند منبع درآمدی خوبی باشد.

این فعال دانشجویی تصریح شد: مجلس دهم که باید در راس امور می‌بود در حالی دارد به پایان می‌رسد که گزارش رسیدگی به تخلفات حوزه‌های مختلف را مسکوت گذاشت و کمترین نقش ممکن را در اصلاح ساختارهای رانتی و فسادزا ایفا کرد، مجلس یازدهم اگر واقعا انقلابی است باید این نقایص را برطرف کند و گزارشات تحقیق و تفحص مسکوت مانده را به جریان بیندازد.

وی گفت: وضع کنونی و رفع مشکلات کشور نیازمند همکاری تمام قواست و این وضعیت اصلاح نخواهد شد مگر مجلس به اصلاح ساختارها دست بزند و دولت به صورت جهادی و قاطع وارد این آشفته بازار شود و قوه قضاییه نیز به صورت آشکارا و به شدت با متخلفین برخورد کند.

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت: قطعا جنبش دانشجویی نیز به عنوان نمایندگان آحاد جامعه آماده همکاری همه جانبه برای حل معضلات کشور هست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول