اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| باید در طراحی شیوه نوع برگزاری کنکور عدالت رعایت شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید یک شیوه ارزیابی مناسب برای برگزاری کنکور با توجه به وضعیت روحی دانش آموزان ، خانواده و جامعه ، علم و جایگاه علم و آمایش مشاغل در بخش های مختلف ایران طراحی و جایگزین کنیم.

فارس من| باید در طراحی شیوه  نوع برگزاری کنکور عدالت رعایت شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «کنکور دو بار در سال برگزار شود» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در این رابطه می گوید: اگر ما بتوانیم جایگرین مناسبی برای کنکور انتخاب کنیم به نحوی که استعدادهای درخشان را خوب شناسایی کنیم راه حل مناسبی است و به این صورت افراد دیگر غیر از  استعداد های خاص می توانند در دانشگاه های بومی خود درس بخوانند که از لحاظ عواطف، تربیت اجتماعی، شیوه های استعداد و خدمت به منطقه مزیت دارد.

*باید در طراحی شیوه نوع برگزاری کنکور عدالت رعایت شود 

 وی با بیان اینکه باید حذف یا چند بار برگزارشدن کنکور مورد بررسی دقیق قرار گیرد، گفت: ما باید شیوه ای طراحی کنیم که عدالت رعایت شود. دانشگاه‌های برتر به دنبال جذب افراد با استعداد هستند که به اکوسیستم خود برگردند. شاید بعضی از دانشگاه‌ها نتوانند عدالت را رعایت کنند و حق و حقوق بعضی از افراد آسیب ببیند.

* ارزیابی افراد برای حضور در دانشگاه‌ها به صورت سراسری یا بومی باشد

فتح الهی با تاکید بر اینکه برای انتخاب دانشجو نیازمند ارزیابی هستیم که این کار یا به صورت سراسری یا بومی می تواند برگزار شود، ادامه داد: باید ببینیم کدام راه حل برای دانشگاه های ما مناسب است. اینکه بدون بررسی و کارشناسی بگوییم در جامعه برای حذف کنکور یا چند بار برگزاری آن وجود دارد، درست نیست. باید مطالعه کنیم و دریابیم روش صحیح متناسب با نظام آموزش عالی و نظام آموزشی ما در آموزش و پرورش چیست؟

*طراحی یک شیوه مناسب برای برگزاری کنکور نیازمند یک کار مطالعاتی مدون و تحقیقاتی است 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید یک شیوه ارزیابی مناسب برای برگزاری کنکور با توجه به وضعیت روحی دانش آموزان، خانواده و جامعه، علم و جایگاه علم، دانش اندوزی در ایران و آمایش مشاغل در بخش‌های مختلف ایران طراحی و جایگزین کنیم که این کار نیازمند یک کار مطالعاتی مدون و تحقیقاتی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول