اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانی مقام‌های صهیونیست از هشدار رام الله

یک روزنامه صهیونیستی گزارش کرد که هشدار رام الله مبنی بر قطع همکاری‌های امنیتی با تل‌آویو در صورت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری باعث نگرانی مقامات صهیونیست شده است.

نگرانی مقام‌های صهیونیست  از هشدار رام الله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از برخی مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد که تهدید «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این بار جدی است و با تهدیدهای سابق وی تفاوت دارد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر در کنفرانس کشورهای عدم تعهد به تمام طرف‌های بین‌المللی هشدار داده بود، چنانچه تل‌آویو در مسیر الحاق سرزمین‌های فلسطینی گام بردارد،‌ این تشکیلات تمامی تعهدات و توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌های خود را با رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا لغو خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از چند مقام صهیونیست نوشت:‌ «برخی مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به "کمیل ابورکن" هماهنگ‌کننده امور کابینه اسرائیل اطلاع دادند، چنانچه اسرائیل طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را اجرا کند،‌ در این صورت، تشکیلات تمام روابط خود بویژه هماهنگی‌های امنیتی را با اسرائیل قطع خواهد کرد».

این روزنامه در ادامه نوشت:‌ «برخی طرف‌ها اسرائیلی بر این باورند که تهدیدات تشکیلات خودگردان مبنی بر قطع روابط با اسرائیل در صورت الحاق، برخلاف تهدیدات پیشین که اجرایی نشدند، جدی است».

روزنامه معاریو ادامه داد: « نگرانی بر محافل مقامات اسرائیل به دنبال این تهدیدات جدی، سایه افکنده».

این روزنامه صهوینیستی همچنین خاطر نشان کرد که نگرانی‌هایی نیز از پیامدهای تنش‌های احتمالی پس از الحاق وجود دارد.

در همین ارتباط، پیشتر دولت «دونالد ترامپ» از طرح موسوم به «معامله قرن» قرن رونمایی کرده بود؛ طبق این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند؛ اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول