اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

اسماعیلی: صدای واحد اروپا در حمایت از چندجانبه‌گرایی و برجام به عمل واحد تبدیل شود

سفیر ایران در کرواسی تصریح کرد: صدای واحد اتحادیه اروپا در حمایت از چندجانبه گرایی و برجام، باید به اراده و عمل واحد تبدیل شود.

اسماعیلی: صدای واحد اروپا در حمایت از چندجانبه‌گرایی و برجام به عمل واحد تبدیل شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «پرویز اسماعیلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در کنفرانس ویدیویی وزیر امور خارجه کرواسی با سفرای غیر اروپایی مقیم این کشور که عصر امروز (دوشنبه) ۲۲ اردیبهشت ماه و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد، طی اظهاراتی تاکید کرد که صدای واحد اتحادیه اروپا در حمایت از چندجانبه گرایی و برجام، باید به اراده و عمل واحد تبدیل شود.

وی افزود: چنانکه موسسان اتحادیه اروپایی تاکید کرده‌اند، این اتحادیه با هدف تقویت چندجانبه گرایی، تامین منافع مشترک و حل اختلافات و بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد شد. شرایط امروز جهان ما، نشانه درستی این هدف گذاری است.

سفیر ایران به شعار دولت کرواسی در ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپایی مبنی بر اروپای قوی در جهان پر از چالش اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از تحقق اتحادیه «اروپایی قوی در جهان پر از چالش» حمایت می‌کند و نقش مهم رئیس دوره‌ای را در این جهت ارج می‌نهد.

وی به موضوع برجام و خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و افزود: نقش اتحادیه اروپایی در تحقق برجام و در حمایت سیاسی از آن مثبت بوده است. اما این صدای واحد باید به عمل واحد در اجرای توافق برجام تبدیل شود که قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل نیز از آن حمایت می‌کند.

اسماعیلی تاکید کرد: تنها در این صورت است که، اتحادیه اروپا می‌تواند تکیه گاهی مطمئن برای دیپلماسی، صلح و همکاری در جهان باشد.

سفیر ایران در زاگرب ادامه داد: رویکرد یکجانبه گرایانه در روابط بین‌الملل، فقط مشکلات و بحران‌ها را بیشتر می‌کند، مگر اینکه اراده جمعی در توافقات بین‌المللی مورد احترام قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه کرواسی نیز، گفت: صلح و امنیت در خاورمیانه برای کرواسی مهم است و بر این اساس از هر ابتکاری در این زمینه حمایت می‌کنیم.

گردان گرلیچ رادمان افزود: معتقدم صلح جایگزینی ندارد. احترام به یکدیگر و تعهدات بین‌المللی مهم است و وظیفه همه ما تقویت فرآیندهای صلح آمیز است.

وی به وقوع زلزله اخیر در زاگرب و شیوع بیماری کرونا اشاره و از اعلام همدردی تمام کشورها از جمله ایران و همچنین مساعدت‌های کنسولی برای بازگشت اتباع کرواسی به کشورش تشکر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول