اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کمک‌های مومنانه با حفظ کرامت انسانی اقدامی خداپسندانه است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در راستای توزیع کمک‌های مردمی حفظ کرامت انسانی یک اقدام خداپسندانه است که موجب افزایش فضیلت و پاداش کار نیک در ماه مبارک رمضان می‌شود.

کمک‌های مومنانه با حفظ کرامت انسانی اقدامی خداپسندانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی رجایی عصر دوشنبه جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد رزمایش «مواسات، همدلی» و «کمک مومنانه» سازمان جهادکشاورزی گلستان اظهار کرد: طرح کمک مومنانه بر مبنای تاکید مقام معظم رهبری اقدامی ارزشمند منطبق بر آموزه‌های دین مبین اسلام کاملا اجتماعی و انساندوستانه است که به عنوان یکی از راهبردهای برون‌رفت از تبعات منفی ناشی از  شیوع «ویروس منحوس» در جامعه به درستی مطرح شده است.

وی با اشاره به برکات رزمایش فراگیر «کمک مومنانه» در سراسر کشور خاطرنشان کرد: تقویت روح ایمان، فرهنگ سخاوت، مسئولیت‌پذیری و هم‌نوعدوستی را در میان اقشار نیازمند جامعه از مهمترین برکات طرح کمک مومنانه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به شرایط کشور و استان که بر اثر شیوع ویروس کرونا  مشکلات و آسیب‌هایی را بر مردم خصوصا اقشار ضعیف جامعه و حتی برخی کارکنان دولت وارد کرده و با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو شده‌اند لازم است که مردم نوع‌دوست استان همچون گذشته با تاسی از کرامت اهل بیت (ع) با هر توان و بضاعتی که دارند به کمک این عزیزان بشتابند.
رجایی با اشاره به توصیه ارزشمند رهبر معظم انقلاب بر رزمایش موسات و کمک مومنانه برای حمایت از محرومان و نیازمندان افزود: در این رزمایش که تا پایان ماه مبارک ادامه دارد کارکنان خانواده بزرگ جهادکشاورزی با اهدای کمک‌های خود به دو صورت نقدی و غیرنقدی در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری صحیح و اصولی رزمایش «مواسات، همدلی» و «کمک مومنانه» عملیات اجرایی ستاد استانی و شهرستانی در روزهای آینده شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: کمک‌های نقدی با افتتاح شماره حسابی که در یکی از بانک‌های استان افتتاح و شماره آن به اطلاع همکاران عزیز رسانده خواهد شد آغاز می‌شود و همچنین کمک‌های غیرنقدی نیز توسط اداره پشتیبانی، پایگاه بسیج سازمان و ادارات شهرستانی جهادکشاورزی استان جمع‌آوری خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان گلستان اضافه کرد: برای همکارانی که تمایل دارند مبلغی از حقوقشان کسر و به این مهم اختصاص داده شود، سازوکار آن اعلام خواهد شد.

وی از شناسایی همکاران شاغل و بازنشسته نیازمند که در اولویت اول قرار دارند، برای اهدای کمک‌های دریافتی همکاران خبر داد.

در این جلسه ابتدا علی‌اکبر اسفندیاری مدیر حوزه ریاست، حقوقی و مجلس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: همکاران، خیران، تشکل‌ها، تعاونی‌ها و ... بخش کشاورزی می‌توانند در این رزمایش شرکت کنند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات و کمک مومنانه گفت: فراگیر شدن کرامت و معنویت، ارتقای عزت و شکوه امت اسلامی، همدلی، نوعدوستی و ایثار از برکات رزمایش بزرگ «کمک مومنانه» محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد سایری با بیان اینکه سیرۀ کریم اهل بیت (ع) بهترین الگو و راهنما  برای کمک مومنانه است، اظهار کرد: کمک و مساعدت به نیازمندان آن قدر در سیره امام حسن مجتبی (ع) از جایگاه خاصی برخوردار بود که حضرت دوبار نیمی از ثروت خود را برای محرومان صدقه داد.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول