اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رتبه سوم زنجان در کاهش نرخ بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر استان از رقم 8.6 درصد در سال 97 به رقم 8 در سال 98 کاهش پیدا کرده است، گفت: در این شاخص نیز استان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

رتبه سوم زنجان در کاهش نرخ بیکاری

محمدرضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق طرح آمارگیری استان زنجان در کنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، شاهد کاهش نرخ بیکاری در سال 98 بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر استان از رقم 8.6 درصد در سال 97 به رقم 8 در سال 98 کاهش پیدا کرده است، افزود: در این شاخص نیز استان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شاخص نسبت اشتغال در استان زنجان نیز از رقم 7.42 درصد در سال 97 به رقم 1.45 درصد در سال 98  رسیده است، افزود: این رقم بالاترین نسبت در بین تمامی استان‌ها بوده و از این حیث زنجان در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

یوسفی ادامه داد: بنابر تعریف آماری، نسبت اشتغال برابر با سهم جمعیت شاغل به کل جمعیت در سن کار (15 ساله و بیشتر) ضرب در 100 است و این نسبت برای کل کشور در سال 98 ، برابر با 4.39 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 15 ساله و بیشتر استان زنجان از رقم 46.7 درصد در سال 97 به رقم 49.1 درصد در سال 98 رسیده است که بر اساس آن، استان زنجان در رتبه نخست کشور از حیث مشارکت اقتصادی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق گزارش تأمین اجتماعی استان تعداد بیمه شدگان اجباری استان از 110 هزار نفر در پایان سال 97 به 116 هزار و 269 نفر در پایان سال 98 رسیده است، گفت: با احتساب میانگین ماهانه 500 نفر بازنشسته در طول سال قبل 6 هزار نفر خالص بیمه ‌‍شدگان اجباری جدید استان در سال 98 بیش از 12 هزار نفر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین طی سال 98 قریب به 2 هزار و 250 نفر نیز به تعداد بیمه‌شدگان مشاغل آزاد استان اضافه شده که تغییرات اخیر نیز گواهی بر بهبود وضعیت بازار کار استان طی سال 98 است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول