اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شب‌های قدر بهترین فرصت برای خودسازی انسان است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان دنیا را مزرعه آخرت دانست‌ و گفت: پروردگار انسان را آفرید تا در این دنیا برای آخرت خود توشه‌ای جمع کرده و از و برای به سعادت رسیدن تلاش کند ولی قبل از آن باید ابتدا خود را بسازد و بهترین شب برای خودسازی انسان شب‌های قدر است.

شب‌های قدر بهترین فرصت برای خودسازی انسان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عطایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه شب‌های قدر بهترین زمان برای تغییر انسان است، اظهار کرد: شب‌های قدر یکی از پرفضیلت‌ترین شب‌های سال است که پروردگار در این ماه سرنوشت انسان را رقم می‌زند و افراد می‌توانند در این شب‌های مقدس از خدا درخواست تغییر کنند ولی ابتدا باید انسان خودش علاقه به تغییر کردن باشد.

وی با اشاره به راه‌های تغییر انسان گفت: انسان از دو راه علم و ایمان می‌تواند تغییر را در خود آغاز کند زیرا امروزه بشر از عصر دانش به پژوهش و از پژوهش به عصر مهارت‌ها ورود کرده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اذعان به اینکه انسان باید در شب‌های قدر بهترین تقدیرات را از پروردگار درخواست کند، تصریح کرد: برای پیشرفت یا تغییر در زندگی فردی و اجتماعی خود در این شب‌های قدر، چه علمی نافع‌ترین علم برای انسان است، علمی که در همین شب‌های قدر می‌توان به کمک آن بهترین تقدیرات را از خدای متعال درخواست کند لذا باید پس از پردازش ایمان در راستای علم دنبال کنیم.

عطایی دنیا را مزرعه آخرت دانست‌ و افزود: پروردگار انسان را آفرید تا در این دنیا برای آخرت خود توشه‌ای جمع کرده و از زندگی دنیوی نهایت استفاده را برده و برای به سعادت رسیدن تلاش کند ولی قبل از آن باید ابتدا خود را بسازد و بهترین شب برای خودسازی انسان شب‌های قدر است.

وی با تأکید بر لزوم توجه مؤمنان به مسئله ظهور و خودسازی انسان بیان کرد: یکی از بهترین مواردی که اگر علم باایمان به آن جمع شود بیشترین ره‌توشه دنیا و آخرت خواهد بود، مسئله عصر ظهور امام عصر (عج) است، دورانی که تمام انبیا الهی حسرت آن را به دل داشته‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان باید زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم کند، گفت: تمامی مؤمنان باید در این شب‌های قدر علم و ایمانی را خدای متعال بخواهند که منتهی به عمل برای زمینه‌سازی ظهور شود، آنگاه مانند شهدایی همچون سردار شهید سلیمانی،‌ سربازی برای ولایت‌خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول