اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مرمت آثار تاریخی لرستان نیازمند نگاه ویژه است/ انجام 40 فصل مرمت در سال 98

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان گفت: در سال ۹۸ بیش از ۴۰ فصل مرمت بر روی آثار تاریخی استان انجام شد همچنین لازم است با توجه به تعداد آثار و ابنیه تاریخی لرستان مسئولین استانی نگاه ویژه‌ای‌ برای تکمیل این پرو‌ژه‌ها داشته باشند.

مرمت آثار تاریخی لرستان نیازمند نگاه ویژه است/ انجام 40 فصل مرمت در سال 98

 امین قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: در سطح استان بیش از ۲۴۰ بنای تاریخی تاکنون به ثبت ملی رسیده و تعداد زیادی هم در نوبت ثبت هستند.

وی با بیان اینکه در راستای حفاظت و نگهداری از بناهای فوق بایستی سالانه به مرمت‌های اضطراری جهت رفع خطر بر روی آن‌ها پرداخت، افزود: با توجه به اعتباری که در راستای مرمت بناها به آن‌ها اختصاص می‌یابد این اقدامات در استان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان بیان کرد: در سال ۹۸بیش از ۴۰ فصل مرمت بر روی آثار تاریخی استان اتمام یافت.

قاسمی با اشاره به اینکه اتمام مرمت‌ها روند کندی دارد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت در اعتبارات مرمتی بیشتر مرمت‌ها در راستای حفاظت و مرمت‌های اضطراری صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی استان ظرفیت‌های خاموشی هستند که می‌توان با زنده سازی و مرمت آن‌ها و دادن کاربری مناسب در جهت جذب گردشگر و معرفی استان نقش بسزایی داشته باشند.

 مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: با توجه به تعداد آثار و ابنیه تاریخی ارزشمند از جمله خانه‌ها، کاروانسراها، پل‌ها نیازمند نگاه ویژه مسئولین استانی برای تکمیل این پرو‌ژه‌ها هستیم.

انتهای پیام/85016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول