اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برقراری صلح بین دو طایفه بزرگ در میناب/ میانجیگری دستگاه قضایی پایانی بر نزاع هفت ساله

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ، درگیری و اختلاف ۷ ساله بین دو طایفه بزرگ در شهرستان میناب به صلح و سازش منجر شد.

برقراری صلح بین دو طایفه بزرگ در میناب/ میانجیگری دستگاه قضایی پایانی بر نزاع هفت ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی اعلام کرد: با پیگیری مجدانه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب و میانجیگری شورای حل اختلاف استان هرمزگان و جمعی از معتمدین محلی، درگیری و نزاع بین دو طایفه بزرگ میرزایی و شهدوستی در شرق استان پس از ۷ سال به صلح و سازش منجر شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه طی ۷ سال اخیر و در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفین، ۴ نفر کشته و چندین مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوست که سرانجام با عنایت خداوند متعال و همزمان با ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان طی مراسمی در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این دو طایفه خاتمه یافت.

رییس کل دادگستری هرمزگان در ادامه افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع دو طایفه مذکور به شورای حل اختلاف استان هرمزگان، به منظور ایجاد مصالحه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان و معتمدین محلی وارد عمل شده و پس از برگزاری چندین جلسه و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوا با میانجیگری بین سران طوایف، صلح و سازش را برقرار و طرفین پرونده نیز با اعلام گذشت، هم قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند.

مقام عالی قضایی استان هرمزگان، گذشت این دو طایفه را اقدامی درخور تحسین و در تأسی از سیره حضرات معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، مسئولین و اعضای شورای حل اختلاف و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید در خصوص استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان هرمزگان با جدیت و ملاحظه ظرفیت‌های قانونی این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

انتهای پیام /۳۲۶۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول