اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از دفاع مجاهدانه تا کمک مؤمنانه/ایثارگران چهارمحال و بختیاری پای‌کار رزمایش مواسات

شیوع ویروس کرونا با همه سختی‌ها و رنج‌هایی که به وجود آورد، مسبب خلق صحنه‌هایی بی‌نظیر از مهربانی و نوع‌دوستی مردم شد، افراد و گروه‌هایی که در گوشه گوشه استان برای یاری رساندن به نیازمندان پای کار آمده‌اند.

از دفاع مجاهدانه تا کمک مؤمنانه/ایثارگران چهارمحال و بختیاری پای‌کار رزمایش مواسات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شیوع ویروس کرونا در کشور سبب شد بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شود و کارگران زیادی از کار بیکار شوند و گذران زندگی برایشان سخت‌تر از گذشته شود، دست‌فروشانی که یک سال انتظار کشیدند تا بتوانند از بازار شب عید استفاده کنند اما با آمدن ویروس کرونا همه برنامه‌هایشان نقش بر آب شد.

بسیاری از سفره‌ها خالی از نان شد و بسیاری از پدرها و مادرها شرمنده فرزندان خود شدند اما غافل از اینکه خداوند حواسش به همه ما هست.

با فرمان رهبر معظم انقلاب همه خیران، نیکوکاران و گروه‌های جهادی وارد عرصه شدند اما این بار برای رزمایشی با نام رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه که هدفش کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند و همچنین افرادی است که در اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند.

 هر فرد و هر گروهی با یک نیت و برای لبیک گفتن به ندای رهبر انقلاب وارد رزمایش بزرگ مواسات و کمک‌های مؤمنانه شده است، یکی از این گروه‌ها مؤسسه فرهنگی، هنری ایثارگران چهارمحال و بختیاری است این گروه متشکل است از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جوانانی که راه پدرشان را ادامه می‌دهند.

علی بیگی با بیان اینکه این گروه از سال 94 با برگزاری یادواره شهید شاخص کارگری سردارشهید حسینعلی ترکی با هدف رفع کمبودها و شکاف‌های فرهنگی در استان تشکیل شد، گفت: با شیوع ویروس کرونا و در جهت لبیک به ندای رهبر انقلاب احساس تکلیف کرده و وارد عرصه جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه شدیم.

مدیر مسؤول مؤسسه فرهنگی، هنری ایثارگران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون 220 سبد در قالب کمک‌های مومنانه به ارزش 60 میلیون تومان شامل روغن، گوشت گرم، مرغ، تن ماهی، برنج، مایع‌ظرفشویی و مواد ضدعفونی کننده توسط موسسه فرهنگی هنری ایثارگران چهارمحال و بختیاری توزیع شده است، افزود: جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و توزیع آن در بین مردم نیازمند استان همچنان ادامه دارد.

بیگی اضافه کرد: تاکنون 87 سبد کمک مومنانه در روستای هرچگان، 88 سبد در شهرکرد و 87 سبد در روستاهای اطراف توزیع شده است.

شیوع ویروس کرونا با تمام بدی‌ها و مشکلاتی که برای مردم ایران ایجاد کرد صحنه‌هایی از جنس مهربانی خلق کرد که آدمی را امیدوار می‌کند که هنوز هستند مردان و زنان بی‌ادعا که بدون هیچ چشم‌داشتی، مخفیانه و حتی شبانه با اقتدا به مولای خود امیرالمومنین(ع) کمک‌های مومنانه را به دست نیازمندان می‌رسانند و پدری را از شرمندگی در‌می‌آورند.

انتهای پیام/3339/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول