اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست آمریکا از تل‌آویو برای ممانعت از سرمایه‌گذاری چینی‌ها

برخی مقام‌های آمریکایی می‌گویند که واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته تا از افزایش سرمایه‌گذاری چین در فلسطین اشغالی جلوگیری کند.

درخواست آمریکا از تل‌آویو برای ممانعت از سرمایه‌گذاری چینی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «راشاتودی» گزارش داد که دولت آمریکا پیش از سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه خود به فلسطین اشغالی، از رژیم صهیونیستی خواسته تا در قرارداد همکاری احتمالی با چین جهت ساخت تاسیسات آب‌شیرین‌کنُ، بازنگری کند.

بر این اساس، شرکت بین‌المللی آب هاچیسون که تحت مالیکت هنگ‌کنگ قرار دارد، یکی از دو شرکتی است که برای کسب قرارداد ۱.۵ میلیارد دلاری ساخت و اداره ۲۵ ساله تاسیسات آب‌شیرین‌کن جدید در فلسطین اشغالی رقابت می‌کند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد پامپئو قصد دارد در این سفر به مسئولان اسرائیلی درباره افزایش سرمایه‌گذاری دولت چین در فلسطین اشغالی هشدار دهد.

این شبکه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «مخالفت ایالات متحده با حضور چین در اسرائیل، بعد از رفتار آنها در موضوع شیوع ویروس کرونا، افزایش یافته است. چینی‌ها تلاش می‌کنند جهانیان را بترسانند و ما تلاش می‌کنیم اقدامات آنها را عقب برانیم».

طبق گفته‌های وی، پامپئو در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کمک به حزب کمونیست چین هشدار خواهد داد و از او می‌خواهد که هنگام ورود به تعاملات تجاری با چینی‌ها، جوانب احتیاط را رعایت کند.

روابط آمریکا و چین در هفته‌های اخیر به دلیل ادعاهای بی‌اساس پامپئو درباره دست داشتن پکن در شیوع ویروس «کووید۱۹» در جهان و بهره‌بردن از این بحران برای فشار آوردن به دیگر کشورها،‌ دچار تنش‌های زیادی شده است. واشنگتن نیز در حال سوءاستفاده از این فرصت است تا سیاست چین‌هراسی خود را در جهان پیش ببرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول