اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تروریست‌های سوری وابسته به ترکیه 150 نوجوان را برای جنگ به لیبی فرستاده‌اند

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان سوریه- گزارش کرد که گروهک‌های وابسته به ترکیه 150 نوجوان سوری را برای جنگ به لیبی فرستاده‌اند.

تروریست‌های سوری وابسته به ترکیه 150 نوجوان را برای جنگ به لیبی فرستاده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، امروز (چهارشنبه)، به نقل از «منابعی آگاه» گزارش داد که گروهک‌های سوری وابسته به ترکیه ۱۵۰ نوجوان را برای جنگ از سوریه به لیبی فرستاده‌اند.

دیدبان در این خصوص گزارش کرد، بسیاری از نوجوانان زیر ۱۸ سال به بهانه کار از ادلب و شمال حلب به شهر عفرین می‌روند؛ سفر برخی از این نوجوانان بدون اطلاع خانوادشان صورت می‌گیرد.

دیدبان همچنین گفت، این نوجوانان پس از رسیدن به عفرین توسط گروه‌های وابسته به ترکیه برای جنگ به لیبی فرستاده می‌شوند. 

طبق گزارش دیدبان، اکثر این نوجوانان به علت اوضاع بد معیشتی سوریه مجبور می‌شوند به گروه‌های یادشده بپیوندند. دیدبان همچنین گزارش کرد که  از میان نوجوانان اعزام شده به لیبی ۱۸ تن در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

کشور لیبی از زمان «سرنگونی» حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی»؛ نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند و نیرهای حفتر از حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول