اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

در شورای شهر شیراز چه می‌گذرد؟ / اعلام اجرای جذب 300 نیرو و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری شیراز

در یکصد و سی و سومین نشست شورای اسلامی شهر شیراز که چهارشنبه برگزار شد نطق پیش از دستوریکی از اعضا شورای شهر شیراز حاشیه‌هایی به همراه داشت که برخی از رسانه‌ها نسبت به این موضوع پرداختند.

در شورای شهر شیراز چه می‌گذرد؟ / اعلام اجرای جذب 300 نیرو و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدتقی تذروی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا موضوعاتی را در مورد شورای پنجم مطرح کرد و از مسئولان امنیتی و ارشد استان خواست نسبت به برخی ازموضوعات شورای شهر شیراز مطلع و از تائید ویا تصویب برخی از مصوبه‌ها جلوگیری کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) و جمعی از پرسنل جان‌برکف  نیروی دریایی ارتش گفت: اکنون هشت ماه از ورود پرماجرایم به شورای یکدست امید شیراز می‌گذرد،  در این مدت تلاشم بر این بود تا با سعه‌صدر و تعامل فضای خدمت‌رسانی تبدیل به حاشیه‌های سیاسی نگردد چراکه به فرموده مقام معظم رهبری آفت شورا سیاسی‌کاری است اما متأسفانه آنچه در عمل اتفاق می‌افتد بی‌مهری جریانی است که همواره شعار آزادی وزنده باد مخالف من  سر داده است.

 خوش‌آمد گویی خاص اعضای شورای شهر شیراز

وی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف عضو غایب شورا و رفتار خارج از قانون شورای پنجم شهر شیراز اظهار داشت: باآنکه به‌صراحت در قانون ذکرشده است که غیبت بیش از دوازده جلسه یا شش ماه یک عضو شورا بایست ظرف شش ماه تعیین تکلیف گردد اما غیبت قریب یک‌ساله عضو قبلی شورا و نامه‌هایم جهت تعیین تکلیف در هیئت‌رئیسه بایگانی می‌گردد و اراده‌ای برای اعمال قانون وجود ندارد و بیم آن است که شورایی که با اعضای خود چنین رفتار خارج از قانونی دارد در دیگر مسائل تا چه میزان پایبند قانون است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بااشاره به نحوه خوش‌آمد گویی به قول خودش تیم یکدست اصلاحات توضیح داد: وقتی ورودم به شورای شهر مسجل شد  انتخابات داخلی شورا به‌تعجیل برگزار شد  تا مبادا تذروی باسابقه عضویت در دور چهارم شورا بخواهد دوباره وارد شورا شود.

وی ادامه داد: این رفتار خارج از اخلاق و عرف و قانون تا آنجا ادامه دارد که نامم را از برنوشته ورودی شورای شهر حذف کرده‌اند و گویی شورای شهر دوازده عضو دارد.

 عدم حداقل همراهی شورای پنجم با طرح‌ها و نظرات عضو سیزدهم

تذروی که سابقه حضور در دوره قبل شورای شهر شیراز را داشته و در آن شورا از اعضای تأثیرگذار با طرح‌هایی مهم به شمار می‌رود، تصریح کرد: متأسفانه در این هشت ماه کمترین تعامل و همراهی را دیده‌ام و طرح‌ها و نظراتم همواره با مخالفت و حذف روبرو گردیده است.

وی در ادامه نامهربانی‌های شورای پنجم افزود: ازجمله در ماجرای کرونا تلاش کردم تا با بسیج نیروهای مردمی و یاوران محلات  مرهمی باشیم بر آلام و درد مردم  اما حتی اجازه برگزاری جلسات در سالن شورا را با رعایت پروتکل بهداشتی به بنده ندادند و مجبور شدم جلسات را در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شود و از تولیت محترم آستان مقدس احمدی (ع) و رئیس قرارگاه بهداشت و سلامت احمد بن موسی (ع) کمال تشکر و قدردانی رادارم.

 افزایش سیاسی‌کاری تا پایین‌ترین لایه‌های شورا

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: امروز و در آخرین سال شورای شهر تندروی‌های سیاسی آن‌چنان زیاد شده است که عملاً فعالیت‌های شهرداری و شورا به حاشیه رفته است و برخی دیگر از اعضای دلسوز شورا نیز از این وضعیت بسیار گله‌مند هستند و حتی در پوشش اخبار فعالیت‌های شورا تبعیض قائل و اقدامات و فعالیت برخی اعضای شورا را انعکاس نمی‌دهند.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به سیاسی‌کاری در قسمت‌های مختلف شورا تا یاوران محلات اذعان داشت: متأسفانه سیاسی‌کاری تا آنجا در بدنه شورای شهر نفوذ یافته است که حتی نهاد مردمی یاوران محلات که وجدان و چشم بیدار مردم در مناطق و محلات بودند را نیز آلوده به بازی‌های سیاسی  کرده اند و این نهاد که با انتخاب مستقیم مردم در محلات تعیین می‌شد از انتخابی به انتصابی تغییر داده شد و بازی‌های سیاسی را به محله و کوچه و پس‌کوچه‌های شهر کشاندند.

تذروی از دخیل کردن سلایق در دستور کارهای شورا گفت و اضافه کرد: امروز در حالی سفرهای خارجی مصوب می‌شود که با طرح دوفوریتی بنده مبنی بر کمک حداقلی به دست‌فروشان بازارچه‌های هفتگی که تعطیلی چندماهه کسب‌وکارشان به آن‌ها صدمات اقتصادی و روحی وارد نموده است مخالفت و از دستور کار خارج می‌گردد.

 جذب نیرو و تبدیل وضعیت برخی از پرسنل شهرداری

هنوز به خاطر داریم که سید عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز از فربگی و ازدیاد پرسنل شهرداری شیراز و لزوم کاهش بسیاری از آن‌ها گفته بود اما تذروی در ادامه نطق خود گفت: متأسفانه مصوبه‌ای را به فرمانداری برده‌اند  مبنی برجذب ۳۰۰ نفر خارج از مجموعه شهرداری و این سؤال مطرح است که آیا در شهرداری افراد با تخصص و تجربه کم است؟ امیدوارم  فرماندار محترم و دیگر مسئولان ارشد استان از اجرای این امر جلوگیری نمایند.

این عضو شورای شهر شیراز از تبدیل وضعیت برخی از پرسنل شهرداری خبر داد و متذکر شد: همچنین مصوب شده است که تعدادی از نیروهای شهرداری نیز تبدیل وضعیت شوند که سازوکار این تبدیل وضعیت عملاً نامشخص و غیر شفاف است و موجب نگرانی جمع کثیری از بدنه شهرداری گردیده است که این اتفاق را تضییع حقوق خویش می‌دانند و اگر شفافیت و اخبار و اطلاعات به‌طور صحیح در اختیار آحاد مردم قرار نگیرد تا افراد واجد شرایط خود را با معیارها تطبیق دهند شاهد نارضایتی و نابرابری‌ها خواهیم بود.

به گفته وی شورایی که تصمیمات را خارج از صحن علنی و در قم آباد و ساختمان فکرت و دیگر ساختمان‌های مربوطه  بدون حضور همه اعضای شورا برگزار می‌شود نخواهد توانست در امر جذب و نیز تبدیل وضعیت،  عدالت و شفافیت را لحاظ نماید.

 تراموا همانند مسیر دوچرخه برای گمراهی افکار عمومی و ظاهرسازی است

تذروی طرح‌هایی مانند تراموا را تنها ظاهرسازی عنوان کرده که همانند مسیر دوچرخه‌سواری سرانجام خوشی نخواهد داشت و هیچ‌گونه توجیه اقتصادی،  اجتماعی  و فرهنگی برای آن نیست.

وی افزود: این طرح در حالی اجرا می‌شود که در مناطق ضعیف  نیاز ایستگاه‌های مترو شدیداً احساس می‌شود و طرح تراموا بدون اجرای طرح‌های زیرساختی تنها حرکتی نمایشی و هدر رفت بیت‌المال خواهد بود و سؤال مهم این است که شورایی که شعار انسان‌محوری داشت و به این بهانه پروژه‌های آبادانی شهر را تعطیل  نمود اکنون باید پاسخ دهد که آیا احداث تراموا نیز طرحی انسان‌محور است؟

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: تغییر در بافت باغ ملی که از آثار گران‌بهای شیراز است، قبل از هر تغییری نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی و نظر کارشناسان میراث فرهنگی است.

وی خطاب به سایر اعضای شورای شهر شیراز پیرامون عمل به شعار شفافیت بیان داشت: خواهشمندم در مورد دو طرح تراموا و موزه باغ ملی تمام اسناد از مصوبات و نحوه اجرا و پیمانکاران و مجریان و ذی‌نفعان در دسترس عموم قرار بگیرد که شعار این دور شورای شهر شفافیت بوده است.

محمدتقی تذروی که گویی در همین مدت هشت‌ماهه بسیاری از نقاط ضعف و مشکلات شورای شهر شیراز بیان داشت: در سال آخر شورا با مردم و اصحاب رسانه و مطالبه گران اجتماعی شهر بیشتر سخن خواهم گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست شورای اسلامی شهر شیراز طرح یک فوریتی الزام شهرداری شیراز به انجام مطالعات زمین شناسی در ارتفاعات شیراز و پهنه حسینی‌الهاشمی، مورد موافقت اعضا قرار نگرفت و از دستور کار خارج شد.

 گفتنی است در سال‌های اخیر کارشناسان در مورد خطرات ناشی از افزایش ساخت و ساز در ارتفاعات شیراز و پهنه حسینی الهاشمی اخطار داده و خواستار انجام مطالعات زمین شناسی در این منطقه شده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول