اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

کمک‌رسانی دختران انقلاب به هزار نیازمند با رویکرد معرفی شهدا

مسؤول گروه مردمی دختران انقلاب گفت: این گروه جهادی در قالب رزمایش همدلی کمک به نیازمندان جنوب تهران را در دستور کار دارد و در این زمینه تلاش می‌کند تا شهدای هر منطقه را نیز به افراد معرفی کند.

کمک‌رسانی دختران انقلاب به هزار نیازمند با رویکرد معرفی شهدا

 بهاره جنگروی مسؤول هیأت صراط‌الزهرا(س) و گروه مردمی دختران انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی این گروه جهادی برای کمک‌رسانی به نیازمندان در زمان شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: این گروه در حوزه فرهنگی عفاف و حجاب برای جذب دختران با ظاهر متفاوت تلاش می‌کند که از دوم فروردین‌ماه، رصد کاملی از وضعیت شهر تهران داشت و براساس نتایج حاصل، تصمیم گرفتیم به مناطق جنوب تهران که توان خرید حتی یک ماسک هم نداشتند، خدمت‌رسانی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۸ ستاد برای کمک رسانی به این مردم با نام حاج قاسم سلیمانی تشکیل دادیم که در مجموع دارای ۴ ایستگاه بود، گفت: ایستگاه اول در حوزه مشاوره فعالیت داشت که دانشجویان پزشکی به مردم مشاوره می‌دادند تا بتوانند پیشگیری لازم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری را داشته باشند.

جنگروی ادامه داد: در بخش دوم در همین حوزه مشاوره، با خانواده‌هایی که دچار ترس از این بیماری شده بودند، از لحاظ روحی و روانی صحت می‌شد و در گام سوم نیز در فضای مجازی با تبلیغات و در فضای حقیقی با نصب بنر و تراکت تقاضاهای مردم برای دریافت کمک را جمع‌آوری کردیم.

 

مسؤول هیأت صراط‌الزهرا(س) گفت: در ایستگاه بسته‌بندی اقلام بهداشتی مورد نیاز اعم از ماسک، محلول ضدعفونی کننده و دستکش و ... را در بسته‌ها قرار می‌دادیم و با توجه به دریافت تقاضاها برای توزیع آماده می‌کردیم.

وی گفت: در ایستگاه چهارم توزیع بسته‌ها را دنبال می‌کردیم که باتوجه به تعطیل بودن مساجد و هیأت‌ها تلاش می‌کردیم در این ایستگاه به فراخور مناسبت، مداحی یا مولودی پخش کنیم. ما در ۸ محله تهران یک مسجد یا حسینیه را به عنوان مقر انتخاب کرده بودیم که با نصب پلاکارد اطلاع‌رسانی شده بود که این مقر مختص گروه مردمی دختران انقلاب است تا مردم نیز در صورت نیاز مراجعه داشته باشند.

جنگروی تصریح کرد: سن و سال اعضای این گروه شاید به دوران دفاع مقدس نرسد اما شنیدیم که چگونه در آن زمان مردم تهدید را به فرصت تبدیل کردند بنابراین ما هم تلاش کردیم از تهدید کرونا، یک فرصت برای خدمت‌رسانی ایجاد کنیم.

مسؤول گروه مردمی دختران انقلاب افزود: در موج اول کمک‌رسانی‌ها ۸ هزار خانواده را تحت پوشش قرار دادیم و در موج دوم تلاش کردیم با برقراری تماس با سرپرستان خانواده‌های مبتلا یا آسیب دیده از کرونا کمک‌رسانی‌های لازم را داشه باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از توصیه مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر رزمایش همدلی برای کمک‌رسانی به نیازمندان، گروه ما نیز در این حوزه فعال شد، گفت: منزل مادر شهیدان جنگروی که تازه از دنیا رفته بودند به عنوان مقر ستاد ما انتخاب شد و ظرف بازه زمانی ۱۰ روزه نیازمندان کوره‌پزخانه‌ها، نازی آباد، یاخچی آباد، کهریزک، شهرری حسن آباد، امین آباد و ... را شناسایی کردیم تا بتوانیم در کنار بسته‌های سلامت، از این پس، بسته‌های ارزاق نیز برای آنان توزیع کنیم.

 

جنگروی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰۰ بسته ارزاق به نیازمندان اهدا کردیم، تصریح کرد: تفاوت کار ما در ارائه دو هدیه فرهنگی در این بسته‌های ارزاق بود. یکی بروشوری درباره حجاب با زبان عامیانه براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری بود و دیگری معرفی شهدای هر منطقه بود تا بچه‌های محل بدانند که شهدای شاخص آن‌ها چه کسانی بودند.

مسؤول هیأت صراط‌الزهرا(س) افزود: هزینه تمامی فعالیت‌های این گروه جهادی با کمک مردم و خیرین حوزه عفاف و حجاب تأمین شده است که جادارد از زحمات آن‌ها و همچنین تلاش‌های حاج امیر عباسی مداح این هیأت که برای جمع‌آوری کمک‌ها تلاش کردند، تشکر کنم.

 

وی با اشاره به اینکه کرونا عیار بسیاری را نشان داد، گفت: ما نشان دادیم همان افرادی که روزی برای امنیت اخلاقی و حجاب وارد میدان شدند امروز نیز برای امنیت و سلامت مردم پای به عرصه میدان می‌گذارند تا صدای دختر ایرانی و رحمانیت اسلام را به گوش جهانیان برسانند. در اثر فعالیت‌های ما و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، دختر ایرانی در ایالت اورگان آمریکا فیلمی برای ما ارسال کرد و نسبت به ایرانی بودن خود افتخار کرد.

فیلم سخنان این هموطن را اینجا مشاهده کنید:

 

 

جنگروی در پایان خاطرنشان کرد: موج دوم کمک‌رسانی‌های این مجموعه در استان اصفهان خواهد بود که بنا داریم کمک رسان نیازمندان آن منطقه باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول