اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت تشکیل مجمع خیرین زائران غیر ایرانی برای ساماندهی آنان

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی حضور خیرین و بخش خصوصی در ساماندهی و خدمت رسانی به زائران غیر ایرانی را بسیار تاثیر گذار خواند و گفت: در این راستا تشکیل مجمع خیرین زائران غیر ایرانی از جمله پیشنهاد‌های مطرح شده در این زمینه است.

ضرورت تشکیل مجمع خیرین زائران غیر ایرانی برای ساماندهی آنان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق براتی امروز در نشست کارگروه زائران غیرایرانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، روند افزایشی ورود زائران غیر ایرانی برای زیارت بارگاه منور رضوی قطع شد و نتوانستیم در این ایام پذیرای زائران غیر ایرانی در مشهد باشیم.

وی افزود: در سال گذشته نحوه خدمت رسانی به زائران غیر ایرانی توسط دستگاه‌های مسؤول به نحو مطلوبی انجام شد که این هماهنگی جای تقدیر دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی مناسب در سال جدید برای استقبال از زائران غیر ایرانی، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با از بین رفتن ویروس منحوس کرونا شاهد حضور گسترده زائران به خصوص زائران غیر ایرانی برایزیارت بارگاه منور رضوی خواهیم بود.

براتی اضافه کرد: در این راستا ضروریست از هم اکنون برنامه مدونی با هماهنگی دستگاه‌های مسؤول تهیه و تدوین شود تا با از بین رفتن این ویروس و در صورت به وجود آمدن شرایط مناسب زمینه‌های پذیرایی از زائران از قبل مهیا باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از زائران غیر ایرانی مستقیم وارد استان نمی‌شوند و بعضا پس از ورود به کشورمان از طریق استان‌های دیگر وارد مشهد مقدس می شوند و یا در منازل شخصی و اماکن غیر رسمی اسکان می‌یابند، تهیه آمار دقیق از آنها را دچار مشکل می‌کند، بنابراین ضرورت دارد برای خدمت رسانی مطلوب تر آمار دقیقی از میزان ورود زائران غیر ایرانی به استان داشته باشیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ساماندهی زائران غیر ایرانی از مبدا می‌تواند آمار دقیقی از ورود زائران به خراسان رضوی در اختیار ما قرار دهد که این امر مستلزم هماهنگی نهادهای مسؤول با وزارت امور خارجه است.

براتی حضور خیرین و بخش خصوصی در ساماندهی و خدمت رسانی به زائران غیر ایرانی را بسیار تاثیر گذار خواند و گفت: در این راستا تشکیل مجمع خیرین زائران غیر ایرانی از جمله پیشنهاد‌های مطرح شده در این زمینه است.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول