اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستگیری نظامیان جدا شده از ارتش ونزوئلا در مرز کلمبیا

مقام‌های ونزوئلا خبر دادند، ۳۹ نظامی جدا شده از ارتش ونزوئلا حین تلاش برای ورود به کشور از مرز کلمبیا دستگیر شدند.

دستگیری نظامیان جدا شده از ارتش ونزوئلا در مرز کلمبیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال هشدارهای «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره تشکیل گروه‌های جدید مزدور در کلمبیا و تحت حمایت آمریکا به منظور ساقط کردن دولت ونزوئلا، کاراکاس از دستگیری ۳۹ نظامی سابق ونزوئلایی در مرز کلمبیا خبر داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مقام‌های ونزوئلا روز پنجشنبه اعلام کردند ۳۹ تن از نظامیان جدا شده از ارتش ونزوئلا را که تلاش کردند از مرز کلمبیا وارد این کشور شوند دستگیر کنند. به گفته مقام‌ها، به نظر می‌رسد که این موضوع به تلاش ناکام سوم و چهارم می ( ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت) برای سرنگونی دولت ونزوئلا مرتبط باشد.

«ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا در نطقی تلویزیونی برای مردم این کشور از دستگیری این نظامیان جدا شده از ارتش این کشور حین تلاش برای عبور از مرز کلمبیا و ورود به کشور خبر داد.

لوپز به جزئیات بیشتری درباره زمان دستگیری این افراد اشاره نکرد اما پیشتر مقام‌های کاراکاس از دستگیری حدود ۴۰ نفر شامل دو آمریکایی در نتیجه عملیات ناکام سوم ماه می برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو خبر داده بودند.

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد، از نظر دولت ونزوئلا این نظامیان قصد داشتند در راستای توطئه سوم می انجام ماموریت کنند اما دستگیر شدند.

دولت ونزوئلا پیش از این ضمن اعلام دستگیری دو آمریکایی در نتیجه عملیات ناکام ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه برای سرنگونی دولت مادورو اعلام کرده بود که دولت‌های آمریکا و کلمبیا این عملیات را حمایت مالی و تجهیزاتی کرده بودند.

از سوی دیگر، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که «گروه‌های جدید مزدور» در کشور کلمبیا به منظور تلاش برای سرنگونی دولت ونزوئلا تشکیل شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که نماینده ونزوئلا در سازمان ملل طی نامه‌ای خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی کودتای اخیر مزدوران آمریکا و کلمبیا برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو شد.

در این نامه تصریح شد: «بین سوم و چهارم می ۲۰۲۰ (۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه)، گروهی مسلح از مزدوران و تروریست‌های تحت سازماندهی، آموزش، پشتیبانی مالی و حمایت دولت‌های جمهوری کلمبیا و ایالات متحده آمریکا، به صورت غیرقانونی وارد قلمرو ونزوئلا شدند».

پیش از این مقام‌های ونزوئلا اعلام کردند که با موفقیت توطئه نفوذ گروه‌های مزدور را که از کلمبیا آمده بودند و به دنبال کودتا علیه مادورو و قتل وی بودند، خنثی کردند و در همین ارتباط گروهی از آنها را دستگیر کردند که دو تن از آنها از اتباع آمریکا بودند.

به رغم انتشار گزارش‌های مختلف درباره دخالت آمریکایی‌ها در این عملیات ناکام در ونزوئلا، دولت دونالدد ترامپ مکرر هر گونه دخالت در اقدام نظامی علیه دولت مادورو را رد کرده است.

انکارهای آمریکا در حالی صورت گرفته که این کشور از سوم بهمن ۱۳۹۷ ضمن به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا، به فشارهای همه جانبه نظامی، اقتصادی و سیاسی علیه دولت مادور دست زده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول