اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: ورود تروریست‌ها به عراق متوقف نشده است

یکی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت و دفاعی پارلمان عراق از تداوم ورود تروریست‌ها به این کشور ابراز نگرانی کرد.

نماینده عراقی: ورود تروریست‌ها به عراق متوقف نشده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از نمایندگان پارلمان عراق از تداوم سرازیر شدن عناصر تروریست داعش به داخل مرزهای عراق ابراز نگرانی کرد و گفت که ورود تروریست‌ها به این کشور همچنان ادامه دارد.

«کاطع الرکابی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاعی پارلمان عراق امروز جمعه در گفت‌وگو با بغداد الیوم گفت که «سرازیر شدن عناصر تروریست داعشی با ملیت عربی و غیرعربی به داخل عراق] همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است».

او مبدأ عزیمت تروریست‌های داعشی را سوریه و سایر مناطق در داخل عمق عراق دانست و گفت که قصد تروریست‌ها بر هم زدن امنیت و ثبات این کشور و ریختن خون بی‌گناهان است.

این قانون‌گذار عراقی از رهبران و فرماندهان نظامی در استان‌های غربی و شمالی عراق خواست در این خصوص جانب احتیاط را رعایت کرده و هشیار باشند و اجازه نفس کشیدن را به تروریست‌ها ندهند.

طی ماه‌های اخیر، با درگیر شدن مقامات عراقی با ویروس کرونا و وضع مقررات منع آمد و شد در استان‌های عراق، عناصر تروریستی باقی‌مانده داعش از این فرصت استفاده کرده و به چند منطقه در استان‌های الانبار، کرکوک، صلاح الدین و دیالی حمله کردند که در حمله صلاح‌الدین ده تن از نیروهای الحشد العشبی به شهادت رسیدند (جزئیات بیشتر).

این تروریست‌ها این هفته در اقدامی که با هدف ضربه زدن به اقتصاد شکننده عراق تلقی شده، دست به آتش زدن صدها هکتار محصولات زراعی مانند گندم و جو زده و کشاورزان را کشته یا ربوده‌اند.

اخیراً یک فرمانده نظامی نروژ که در عراق به سر می‌برد، در باره سرازیر شدن تروریست‌ها از سوریه به این کشور هشدار داده و گفته است: «این تروریست‌ها در مناطق زراعی به سر می‌برند و آنچنان در معرض ابتلا به ویروس کرونا نیستند؛ از همین رو در هفته‌های گذشته نیروهای عراقی را هدف گرفتند که مثل قبل از شیوع کرونا از هماهنگی کاملی با یکدیگر برخوردار نیستند» (جزئیات بیشتر).

خلافت خودخوانده داعش سال ۲۰۱۷ در عراق به تلاش نیروهای ارتش، امنیتی و الحشد الشعبی و پیشمرگه برچیده شد. با این حال برخی مناطق صعب‌العبور و بیابانی همچنان آلوده به عناصر تروریسم است و نیروهای ارتش و الحشد الشعبی عراق تلاش دارند به حضور عناصر باقی‌مانده در این مناطق پایان دهند. با این حال به گفته مقامات عراقی، داعش همچنان از بیرون نیرو و پول دریافت می‌کند (جزئیات بیشتر).

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول